دوئل جشنواره ای «ابد و یک روز» در استرالیا

به گزارش رکنا؛ نمایش این فیلم‌ها 29 مهرماه در شهر بریزبن، با نمایش فیلم «ابد و یک روز» آغاز می‌شود و به این ترتیب اولین حضور بین‌المللی فیلم تحسین شده سعید روستایی در استرالیا رقم خواهد خورد، اگرچه در جشنواره‌ای که فقط فیلم‌های ایرانی در آن حضور دارند.

 

ششمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا با هدف معرفی آثار برتر سینمای ایران در این کشور آغاز به کار کرده است و آرمین میلادی و آن دمی گرو مدیران آن، هدف برگزاری آن را ایجاد تعامل فرهنگی بین ایران و استرالیا و تقویت روابط این دو کشور دانسته‌اند.

 

0V9vErTy62P3
 

این جشنواره شامل دو بخش رقابتی است، جایزه نت پک (شبکه ارتقای سینمای آسیا) و بخش جایزه انار طلایی که در این دو بخش به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن جوایزی اهدا خواهد شد، جایزه دیگر این جشنواره نیز به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اختصاص دارد.


ysxPSoRYVcpi

۱۳ فیلم ایرانی که در طول این جشنواره در شهرهای استرالیا نمایش داده می‌شوند «ابد و یک روز»، «دختر»، «فروشنده»، «لانتوری»، «برادرم خسرو»، «من»، «اژدها وارد می شود»، «خشکسالی و دروغ»، «مالاریا»، «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی»، «بدرود آنالوگ»، «خشت و آیینه»، «خشم و هیاهو» هستند.

قرار است نمایش این فیلم‌ها ۲۰ اکتبر مصادف با ۲۹ مهر در شهر بریزبن، با نمایش «فیلم ابد و یک روز» آغاز ‌شود و پس از آن در شهرهای دیگر استرالیا ادامه خواهد داشته باشد.

بر اساس تقویم این جشنواره نمایش فیلم‌های ایرانی در استرالیا از تاریخ ۲۰-۲۳ اکتبر (۲۹ مهر -۲ آبان) در بریزبن، آغاز می‌شود و پس از در تاریخ ۲۷ اکتبر - ۱ نوامبر ( ۶-۱۳ آبان) در ملبورن، ۳ - ۶ نوامبر (۱۳ - ۱۶ آبان) در ادلاید، ۴ - ۶ نوامبر (۱۴ - ۱۶ آبان) در پرت، ۱۰ - ۱۳ نوامبر (۲۰ - ۲۳) آبان در سیدنی و ۱۱ - ۱۳ نوامبر (۲۱ - ۲۳ آبان) در کانبرا ادامه پیدا می‌کند.

از بخش‌های جانبی این جشنواره برگزاری ورکشاپ‌هایی با حضور هنرمندان ایرانی است. همچنین اسامی داوران این رویداد فرهنگی در چند روز آینده اعلام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

شوهرم نیمه شب از خانه دخترخاله شوهر دارم بیرون آمد / کتکاری زنانه به کلانتری رسید

فیلم لحظه شلیک 17 گلوله به پسر جوان در فرودگاه + تصاویر

مغازه دار خونسرد سیگار به لب به سارق مسلح شلیک کرد + فیلم

معمای قتل زن مدلینگ در اردبیل / این زن داخل خودرو با گلوله کشته شد + عکس

راز رها شدن جسد یک زن با موهای خرمایی با کفش های پاشنه دار

 

دختر بامزه ستاره زن سینمای ایران در کنار مادرش در ساحل +عکس

سلفی آیینه ای بازیگر معروف زن ایرانی در باشگاه بدنسازی! +عکس

6 قربانی اسیدپاشی میهمان ستاره های سینمای ایران / بغض میترا حجار در اکران خصوصی " این زن حقش را می خواهد" شکست + فیلم و تصاویر

کدخبر: 227394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟