چشمک اسکار به فیلم فروشنده اصغر فرهادی

وب‌سایت معتبر ایندی‌وایر که اخبار و گزارش‌های سینمای مستقل جهان را پوشش می‌دهد، در گزارشی درباره رشته بهترین فیلم خارجی اسکار 2017 فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی را در بین هشت فیلم پیشتاز این رقابت قرار داد که بیشترین بخت را برای دریافت اسکار این رشته دارند.

در این گزارش آمده امسال در حالی 85 کشور نمایندگان خود را به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا معرفی کردند که سال گذشته تعداد رقبای رشته بهترینفیلم خارجی (غیر انگلیسی زبان) 81 فیلم بود.

به نوشته ایندی‌وایر، امسال کشورهای بسیاری آثاری را معرفی کرده‌اند که در جشنواره‌ای بین‌المللی موفق بوده‌اند، اما برخی کشورها هم چنین نکرده‌اند. مثلا برزیل در حالی که انتظار می‌رفت فیلم «برج دلو» را معرفی کند، اما به دلیل درگیری شدن سازنده این فیلم در مساله حمایت از رئیس جمهور برکنار شده برزیلع فیلم «راز کوچک» را معرفی کرد. یا روسیه فیلم «بهشت» ساخته آندری کونچالفسکی را به عنوان نماینده خود در این رقابت انتخاب کرد.

در ادامه به فیلم‌های موفق در جشنواره کن 2016 اشاره شده که سهم زیادی در فهرست اسکار فیلم خارجی دارند؛ «او» ساخته پل ورهوفن نماینده فرانسه شده، کانادا فیلم «این فقط پایان دنیاست» را معرفی کرده، از ایران فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی به آکادمی معرفی شده و آلمان و اسپانیا و شیلی هم به ترتیب فیلم‌های «تونی اردمان» از مارن آده، «خولیتا» ساخته پدرو آلمادوار و «نرودا» به کارگردانی پابلو لارین را به اسکار فرستاده‌اند.

نکته جالب آن است که کشورهای بلژیک و کره جنوبی ترجیح دادند نمایندگان خود در جشنواره کن 2016 را معرفی نکنند و به این ترتیب فیلم‌های برادران داردن و پارک چان ووک که در کن به نمایش درآمدند، در رقابت اسکار 2017 غایب‌اند.

ایتالیا هم برنده جایزه خرس طلایی جشنواره برلین یعنی مستند بلند «آتش در دریا» را به آکادمی اسکار معرفی کرده و نماینده مکزیک فیلم «بیابان» ساخته جوناس کوارن نویسنده فیلمنامه فیلم تحسین شده «جاذبه» است.

در این گزارش هشت فیلم پیشتاز این رقابت که بیشترین شانس را برای به خانه بردن اسکار بهترین فیلم خارجی دارند، معرفی شده‌اند: «او» نماینده فرانسه، «از دور» نماینده ونزوئلا، «سرباز سوار» نماینده یونان، «آتش در دریا» نماینده ایتالیا، «خولیتا» نماینده اسپانیا، «نرودا» نماینده شیلی، «فروشنده» نماینده ایران و «تونی اردمان» نماینده آلمان.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

 

جوانی قربانی اسید پاشی مرموز شد

قتل در حاشیه بازی بزرگ فوتبال+عکس

عجیب‌ترین حکم قصاص برای یک قاتل +تصاویر

زنده به گور شدن نوزاد 7 ماهه / چوپان راز تلخ را فهمید+تصاویر

دوست پسرم گفت مادرش می خواهد عروس آینده اش را ببیند به خانه شان که رفتم دو پسر دیگر هم آنجا بود

 

لیندا کیانی در کنار شمع ها جای چه کسی را خالی کرد +عکس

تیپ متفاوت سوپراستار زن ایرانی در روستای ابیانه+ عکسی در کنار دخترش

بازیگر زن سریال یوسف پیامبر (ع) همزمان در مشهد و کربلا! +عکس

 

کدخبر: 226937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟