مقام دومی عکاس ایرانی در فستیوال فرانسه+عکس

وی درباره حضورش در بیست و چهارمین دوره فستیوال بایوکس کالوادوس که هفته اول اکتبر در فرانسه برگزار شد به مهر گفت: در فستیوال بایوکس کالوادوس پنجاه نفر از ادیتورها و سردبیرهای نشریات فرانسوی داوری آثار را که فقط به موضوع جنگ می پردازد به عهده دارند و مجموعه عکس هایی که به این مسابقه ارسال کردم توانست جایزه دوم را کسب کند که به گفته هیات داوران در مراسم اختتامیه در رقابت نزدیک با نفر اول قرار داشت.
وی ادامه داد: خوشحالم که عکس‌هایم از جنگ سوریه و عراق بازتاب خوبی داشت و توانستم اندکی از مجاهدت جوانان عراقی و رزمندگان اسلام را نشان دهم. حضور شجاعانه عکاس در خط آتش، نشان دادن رنج و مشقت سربازان و تسلط در کنترل صحنه ویژگی‌هایی بود که رییس هیات داوران و عکاسان درباره آثارم به آنها اشاره کردند.
این عکاس درباره جایزه اول این فستیوال توضیح داد: جایزه اول این فستیوال به مجموعه عکس های Yannis.Behrakis عکاس خبرگزاری رویترز رسید که امسال با مجموعه عکس هایش از پناهجویان در سواحل یونان، جایزه های پولیتزر، ورلدپرس و پقپنیون را از آن خود کرده بود و در این فستیوال نیز همان مجموعه عکس ها را ارائه داد.
به گفته قائدی، پاتریک شُوِل عکاس هفتاد ساله فرانسوی که پنجاه سال از عمرش را در عکاسی از جنگ‌های مختلف سپری کرده در یادداشتی برای عکس های قائدی نوشته است: ای کاش حسن قائدی در جنگ ویتنام هم بود.
این عکاس جنگ در پایان بیان کرد: وقتی جایزه خودم را دریافت می کردم به این موضوع فکر می کردم که باز هم باید برگردم و برای رفتن به جنگ عراق و سوریه از مدیران مختلف خواهش کنم تا به من اجازه رفتن و عکاسی کردن بدهند. باز باید برای ثبت رشادت رزمندگان اسلام در به در چند میلیون تومان پول باشم. من این جایزه را با افتخار به همه عکاسان دوران دفاع مقدس تقدیم می‌کنم که اگر نبودند من هم تاب تحمل نمی آوردم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

 

جوانی قربانی اسید پاشی مرموز شد

قتل در حاشیه بازی بزرگ فوتبال+عکس

عجیب‌ترین حکم قصاص برای یک قاتل +تصاویر

زنده به گور شدن نوزاد 7 ماهه / چوپان راز تلخ را فهمید+تصاویر

دوست پسرم گفت مادرش می خواهد عروس آینده اش را ببیند به خانه شان که رفتم دو پسر دیگر هم آنجا بود

 

لیندا کیانی در کنار شمع ها جای چه کسی را خالی کرد +عکس

تیپ متفاوت سوپراستار زن ایرانی در روستای ابیانه+ عکسی در کنار دخترش

بازیگر زن سریال یوسف پیامبر (ع) همزمان در مشهد و کربلا! +عکس

 

کدخبر: 226930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟