کارگر مصدوم حادثه کارخانه «قند هفشجان» چهار محال جان باخت

منابع کارگری گفتند: یکی از کارگران حادثه کارخانه قند هفشجان واقع در استان چهارمحال بختیاری که بیستم شهریور ماه سال جاری بر اثر واژگونی گونی‌های شکر دچار جراحات و قطع نخاع شده بود، بعد از گذشت حدود دوماه بستری جان باخت.

به گزارش رکنا، طبق اظهارات یکی از کارگران؛ از قرار معلوم این کارگر بر اثر سقوط گونی‌های کیسه شکر بر روی سرش در انبار، از ناحیه مهره گردن دچار شکستگی شده و در نتیجه آن قطع نخاع شده بود. دلیل مرگ وی نیز شدت جراحات وارده و مشکلات تنفسی بعد از حادثه اعلام شده است.

در این زمینه  آرش حیدری (مسئول HSE کارخانه قند هفتشجان) با ابراز تاسف از وقوع این حادثه به سایر رسانه‌ها گفته است؛ حداکثر ارتفاع کیسه‌های شکر در انبارهای کارخانه قند باید یک متر و ۸۰ سانتی‌متر باشد اما به علت تخلیه نشدن انبارها از سوی دولت دچار کمبود جا در انبارها هستیم در نتیجه ناچاریم ارتفاع کیسه‌ها را بر روی هم بالا ببریم و این مسئله برای کارگران خطرناک است.

همچنین مدیرعامل قند هفشجان با بیان اینکه بلافاصله با گزارش این حادثه از همان ابتدا بازرسان اداره کار و تامین اجتماعی در محل حادثه حاضر شدند و تشکیل پرونده دادند، گفته است: طبق قوانین اداره کار همه حقوق کارگر متوفی به خانواده وی پرداخت می‌شود و این شرکت از هیچ کمکی به این خانوده آسیب‌دیده دریغ نخواهد کرد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟