سردار اشتری: دستی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازد باید قطع شود / کشف حجاب جرم آشکار است

به گزارش رکنا، سردار حسین اشتری در همایش معاونان امنیتی استانداری‌های سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: مأموران انتظامی باید کاری کنند که کسی جرأت به کار گیری سلاح سرد یا گرم نداشته باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: کسانی که با سلاح گرم، جان، مال و ناموس مردم را تهدید می‌کنند بدانند مأموران فراجا با قاطعیت تمام برخورد می‌کنند و مجال و فرصت تعرض به حقوق مردم را از آن‌ها سلب خواهند کرد.

اشتری با تاکید بر اینکه ماموریت فراجا حفظ نظم و امنیت داخلی کشور است؛ گفت: تأمین امنیت و آرامش عمومی جامعه در گرو اقتدار و توان عملیاتی ماموران انتظامی است و باید از همه ظرفیت‌ها برای این مهم بهره گرفت.

وی با تأکید بر آموزش مداوم ماموران فراجا اضافه کرد: اگر قرار باشد هنگام انجام وظیفه قانونی با مأموری برخورد نامتعارف شود و با فضاسازی و جنگ روانی بخواهند مأموران را از پیگیری رسالت قانونی شان منفعل سازند، آن وقت امنیت جامعه با خطر مواجه می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور اظهار کرد: نیروی انتظامی براساس قانون اساسی متولی نظم و امنیت داخلی کشور است و در این حوزه با تلاش‌های شبانه روزی و جهادی مأموران انتظامی، شاهد ثبات و آرامش در داخل کشور هستیم.

اشتری با اشاره به اینکه تأمین امنیت و آرامش مردم، اولویت جدی و اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه برهه‌ها بوده است؛ گفت: نیروی انتظامی با شناسایی به موقع تهدید‌ها و خطرات، برای حراست از نعمت امنیت در کشور تلاش می‌کند.

مقابله با جرائم عمومی از دیگر محور‌های مورد اشاره سردار اشتری در نشست امروز بود که گفت: مجموعه فراجا در حفظ امنیت عمومی و مقابله با جرائمی که آسایش و روح و روان جامعه را نشانه می‌گیرد؛ جدی و هدفمند جلو می‌رود.

وی درباره پدیده بی حجابی هم گفت: کشف حجاب جرم آشکار است و پلیس رسالت قانونی برای مقابله با آن دارد.

اشتری درباره ضرورت تکمیل طرح سرشماری اتباع و مهاجران خارجی اظهار داشت: طرح سرشماری اتباع خارجی، طرحی مترقی است و امروز همه دستگاه‌ها باید با آمادگی تمام در این طرح مهم مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به مسأله معتادان متجاهر گفت: بیشتر این افراد در مناطق حاشیه نشین کشور هستند. براساس آخرین گزارش‌ها حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار معتاد متجاهر داریم که می‌توانیم با شناسایی کامل ظرفیت ها، این افراد را کنترل کنیم.

کدخبر: 814985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟