ضرورت تلاوت قرآن در بین هموطنان/ تجارت پرسود جمع آوری توشه آخرت است

به گزارش رکنا،  حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جلسه انس با قرآن ستاد سازمان عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تلاش کنیم و از خدا بخواهیم که توفیق درک فیوضات و برکات باقیمانده این ماه را به همه ما عنایت کند. ماه رمضان ماه تلاش معنوی و عبادی بندگان است و پایان این ماه هم که خداوند با قرار دادن عید فطر به ما جائزه می دهد.

وی گفت: روزه داری و امساک از شراب و طعام کمترین حد روزه داری است. سطح بالای روزه داری این است که تمام اعضا و جوارح انسان با پرهیز از معاصی روزه دار باشد. چشم و گوش و زبان انسان هم روزه باشد. تلاش کنیم این حالت معنوی را تا ماه رمضان سال بعد حفظ کنیم و از شئون مهمانی خدا قرآن و دعا است.

انس با قرآن

ادیانی ادامه داد: یعنی با انس با قرآن و دعا به مهمانی خدا باید رفت و الا ضیافت الهی معنا نخواهد داشت. خوشا به حال کسانی که به تعبیر آقا امیرالمومنین علی علیه السلام که زاهدین در دنیا و راغبین به آخرت است و درک کردند که سرای آخرت بهتر و ماندگارتر و جاودانه است.

وی بیان کرد: تجارت پرسود یعنی همین که انسان از دنیا و مافیها برای توشه آخرتش بهره گیرد و انس با قرآن انسان را بیدار می کند. چقدر خداوند در قرآن حتی پیامبرش را امر به تلاوت قرآن می کند و تکلیف ما انسان ها مشخص است که چقدر باید نسبت به قرآن توجه داشته باشیم.

ادیانی افزود: اگر می خواهیم دل ما نورانی بشود و اخلاق و رفتار ما درست و خداپسند شود راهی جزء مانوس شدن با معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام نداریم.

کدخبر: 775142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟