زائران از مراجعه به مرزها خودداری کنند/ اخبار موثق از رسانه های رسمی دنبال شود

به گزارش رکنا، سردار "مهدی حاجیان" اظهار داشت: با توجه به محدودیت های کرونایی و حفظ سلامت هموطنان عزیز مرزهای چهارگانه زمینی با کشور عراق برای خروج عاشقان حسینی در ایام اربعین بسته است و هیچ گونه خدمات گذرنامه ای در این رابطه ارائه نمی شود.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، دولت عراق با اعزام هوایی حداکثر ۳۰هزار زائر برای حضور در مراسم اربعین حسینی موافقت کرده که البته این افراد باید ۷۲ساعت قبل از سفر تست pcr مبنی بر سلامت را داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه اعزام زائران از این طریق نیز تابع شرایط خاص ابلاغی مراجع ذیصلاح خواهد بود، تصریح کرد: زائرانی که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، می توانند پیش ثبت‌نام خود را در سامانه سماح انجام دهند هرچند، این موضوع دلیلی برای عزیمت قطعی محسوب نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان اخبار موثق را از رسانه های رسمی دنبال کنند، افزود: با توجه به مسدود بودن مرزهای زمینی جمهوری اسلامی و عراق فعلا تردد زائران و عاشقان حسینی به آن کشور ممنوع بوده و هموطنان از مراجعه به مرزهای چهارگانه زمینی دو کشور جدا خودداری کرده  و اخبار موثق را از رسانه های رسمی دنبال کنند.

کدخبر: 718224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟