هشدار به رانندگان متخلف  / هنگام ارتکاب تخلف عکس اقدام آنها در سامانه هوشمند ثبت می شود

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت :تمامی رفتار رانندگان متخلف با  این سامانه را ثبت و مستند سازی میشود. علاوه بر ثبت تخلف متخلف رانندگی از کار و اقدام وی نیز عکس گرفته می شود .

به گزارش رکنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور از کارکرد سامانه ای گفت که علاوه بر ثبت تخلفات رانندگان متخلف ، از لحظه ارتکاب ، رفتار رانندگان و نحوه اقدام به تخلف نیز عکس گرفته و آنرا ذخیره سازی می نماید .

صبح امروز جانشین پلیس راهور تهران بزرگ  در جلسه هوشمند سازی پلیس راهور تهران بزرگ به بیان نحوه عملکرد سامانه های ثبت تخلفات ساکن به صورت نظارتی و به نحوه عملکرد هر یک از آنها اشاره داشت .

وی افزود : تخلفات ساکن مانند توقفات  دوبله و تخلفات توقف در ایستگاه اتوبوس و مانند این از طریق دوربین های نظارت تصویری که در مراکز مانیتورینگ این پلیس وجود دارد با اضافه شدن سامانه ای همزمان از متخلف  و تخلف عکس می گیرد و ضمن اعمال قانون این دو مورد ذخیره سازی می گردد .

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ توضیح داد : کاربری که در  مرکز فرماندهی  و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ حضور دارد مشخصات راننده متخلف را با اطلاعاتی  که در دسترس دارد مطابقت داده و توسط این سامانه و عکسی که از زمان و مکان و نحوه تخلف راننده در اختیار دارد اقدام به ثبت این داده ها و اعمال قانون در سامانه کرده که بلافاصله پس از این ثبت ، پیامکی برای فرد متخلف ارسال و وی را از این موضوع مطلع می سازد .

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت : همزمان دو اقدام راننده و  اقدام وی در زمان تخلف  در این سامانه ثبت و ضبط  و مستند سازی می گردد .

وی بیان داشت : ثبت تخلف به سه صورت مورد بررسی  و اقدام قرار می گیرند که در وحله اول از طریق همین سامانه هوشمند و ثبت و ضبط تخلفات و نوع تخلف به صورت همزمان می باشد که بلافاصله برای راننده متخلف پیامک ارسال می گردد .

موسوی پور گفت : صورت بعدی ثبت تخلفات توسط دست افزار  و یا همان گوشی های هوشمندی است که در اختیار کارکنان در سطح معابر قرار دارد که رانندگان متخلف  را اعمال قانون می نماید و مورد سوم اعمال قانون هایی است که توسط همکاران بنده برای رانندگان متخلفی است که پلیس را نمی بینند ولی پلیس در محل حضور دارد و به صورت نامحسوس با تخلفات برخورد می نمایند .

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ افزود : جلسات هوشمند سازی پلیس راهور تهران بزرگ در روز های آتی نیز ادامه داشته و کلیه طرح ها و اقداماتی که در حوزه هوشمند سازی پلیس مطرح می گردد و مانند این جلسه به ارتقا توانمدی ها در حوزه ترافیک کمک نماید مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

کدخبر: 716747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟