برای رانندگان متخلف با سرعت بالا پیامک ارسال می شود

سرهنگ رازقی گفت :  پلیس راهور تهران بزرگ  برای مدیریت سرعت در شهر تهران راههای مختلفی دارد وبرنامه ریزی های مختلفی انجام داده است و کاهش سرعت وسایل نقلیه با روش های مختلف و کنترل سرعت های غیر مجاز را در برنامه خود قرارداده است .

به گزارش رکنا، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : اگر بخواهیم نحوه برخورد با سرعت های غیر مجاز را دسته بندی کنیم باید به سه سطح اشاره کنیم که سرعت بیش از 30 کیلومتر از حد مجاز بمبلغ 60 هزار تومان جریمه دارد.

وی افزود :  در مرحله بعد سرعت بیش از 30 تا 50 کیلومتر از حد مجاز که ضمن اینکه 200 هزار تومان اعمال قانون می شود 5 نمره برای وسایل نقلیه شخصی  و 10 نمره برای وسایل نقلیه عمومی را شامل می گردد.

رازقی بیان داشت : در ادامه سرعت بالای 50 کیلومتر در ساعت که به نوعی این سرعت برای فرد و دیگر رانندگان خطر آفرین است ضمن اینکه 200 هزار تومان اعمال قانون صورت می گیرد و نمره منفی تشدید می گردد و برای این نوع رانندگان که با این سرعت رانندگی می کنند برنامه  ویژه ای داریم .

وی گفت : به عنوان قرارگاه کنترل سرعت به این صورت که ما روزانه سرعت ها را با استفاده از سامانه هایی که داریم رصد می کنیم  و رانندگانی که سرعت های بالا و خطر آفرین دارند از طریق پیامک و یا تماس تلفنی  به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ احضار می شوند و می بایست حضور یابند و ضمن آموزش هایی که می بینند توجیه گردند و از این رانندگان  تعهدی اخذ می گردد که دیگر مرتکب این تخلف حادثه ساز  و خطرناک نشوند .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : این کار ما تبعات بسیار خوبی داشته و وسیله های نقلیه ای که اگر شخصی باشند در پلیس راهور تعهد می دهند و زمانی که ما این طرح را اجرا کردیم هیچ راننده ای برای بار دوم به جهت  ارتکاب تخلف سرعت مراجعه ننموده  و دوباره این تخلف را تکرار نکرده است و همه کسانی  که این تعهد را می دهند و این آموزش ها را دیده اند  برای بار دوم  این تخلفات را دیگر انجام نمی دهند .

کدخبر: 714593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟