هشدار پلیس با والدینی که فرزندشان را مجبور به مصرف مواد مخدر می کنند

سردار «مجید کریمی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان این مطلب گفت: گاهی اوقات در فضای مجازی شاهد هستیم برخی از والدین فرزندان‌شان را مجبور به مصرف مواد مخدر در مقابل دوربین‌ها می‌کنند و با افتخار از آنها فیلم می‌گیرند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

وقتی پلیس فضای مجازی این افراد را شناسایی و دستگیر کرده است این والدین می‌گویند ما در یک مهمانی بودیم و می‌خواستیم دور هم خوش باشیم این کار را برای خوشحالی و شادی انجام دادیم اما فکر نمی‌کنم که این درست باشد و پدر و مادری راضی باشد که حتی یک سیگار در دست فرزندش بدهد تا با مصرف آن  فضای شادی ایجاد کند. ما به‌عنوان والدین هم باید دغدغه فرزندان‌مان را داشته باشیم و هم فرزندان‌مان در فضای مجازی تحت رصد و کنترل باشند و خودمان بر آنها کنترل داشته باشیم.

 این فضای مجازی در حال حاضر اقیانوسی است که همه نوع مطلب در آن وجود دارد و ابعاد منفی نیز در آن فرهنگ‌سازی و قبح‌شکنی می‌شود و متأسفانه این فضا در دسترس فرزندان قرار می‌گیرد و همین‌جا نقاط ورود به عرصه اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به طرح نشاط در کشور گفت: ما طرحی را به‌عنوان طرح نشاط در دو سال گذشته اجرا کردیم که به‌صورت آشکار و پنهان تا فاصله دو کیلومتری در اطراف مراکز آموزشی به ویژه مدارس را تحت پوشش قرار داده‌ و افرادی که به‌صورت علنی نسبت به مصرف مواد مخدر و قبح‌شکنی مواد مخدر در انظار عمومی اقدام می‌کردند و یا خرید و فروش و توزیع مواد مخدر انجام می‌دادند را شناسایی و دستگیر کردیم که عملکرد بسیار خوبی بود، البته با شیوع کرونا و کم شدن حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در محیط‌های آموزشی و مدارس مقداری این طرح به حالت کمرنگ‌تر درآمده است، اما پس از پشت سر گذاشتن کرونا این طرح را با جدیت بیشتر ادامه خواهیم داد.

ما حدود ۲ هزار نقطه را برای اجرای طرح درنظر گرفتیم  که این نقاط را افزایش خواهیم داد.

سردار کریمی درباره یک باند که کودکان کار را معتاد می‌کردند نیز گفت: پرونده‌ای داشتیم که متأسفانه کودکان کار را آلوده به مواد مخدر کرده بودند و این کودکان را در خیابان‌ها و چهارراه‌ها برای کار می‌فرستادند، این کودکان سن خیلی کمی هم داشتند. البته این باند توسط همکاران من در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در حدود دو سال پیش شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

 

کدخبر: 702003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟