پلیس تهران به طور جدی گسترش کلانتری‌ها را دنبال می‌کند

 لیرضا ناصری نژاد جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص پاره‌ای ادعا‌ها و انتقاد‌ها درباره کمبود کلانتری در مناطق حاشیه‌ای تهران به میزان گفت: این موضوع بستگی به این دارد که ما حاشیه را در کجا تعریف کنیم. از زمانی که تهران از نظر انتظامی به سه قسمت تقسیم شد و فرمانده انتظامی غرب تهران، فرمانده انتظامی شرق تهران و فرمانده انتظامی تهران بزرگ تشکیل شد درواقع بخشی از مناطق حاشیه‌ای غرب و شرق تهران از فرماندهی بزرگ تهران جدا شد. تا پیش از انجام این تقسیم بندی مثلا شهریار و شهر قدس جزوی از تهران بود، اما الان چند سالی هست که فرماندهی ویژه و مخصوص برای آن نقاط تشکیل شده است. بنا به همین علت و برای اینکه نیروی پلیس بتواند تجهیزات و تاسیسات بیشتری را در اختیار مردم آن مناطق قرار بدهد این فرماندهی‌های مستقل تشکیل شده است. همینطور باید اشاره کنم به مناطقی مثل ورامین و قرچک در شرق تهران که در آن نقاط هم فرماندهی انتظامی مستقل تشکیل شده است. با این تمهیدات نیرو‌های پلیس خواهند توانست با استعداد و تجهیزات و تاسیسات بیشتری در خدمت مردم باشند.

به گزارش رکنا، وی در واکنش به اینکه آیا کمبود کلانتری عاملی موثر در افزایش جرم و جنایت در فضا‌های شهری خواهد بود گفت: وجود این مساله به هر حال تاثیرگذار خواهد بود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به خصوص در حوزه پلیس پیشگیری که وظایفی که برای این نیرو تعریف شده به موضوع جلوگیری از جرم و جنایت بر می‌گردد.

ناصری نژاد با اشاره به اقداماتی که برای گسترش خدمات نیروی پلیس در پایتخت در دست انجام است اظهار داشت: در شرق و غرب تهران برای جبران کمبود‌هایی که وجود دارد فرماندهی ویژه این مناطق تاسیس شد. در کنار این باید اشاره کنم ما در تهران از قبل تعدادی کلانتری ثابت داشته ایم و تعداد دیگری هم با هدف اینکه گسترش نیروی بیشتری داشته باشیم در دست تاسیس است. البته نباید تصور شود برنامه افزایش کلانتری‌ها مختص مناطق حاشیه‌ای تهران است. بلکه کل تهران در پوشش این برنامه قرار گرفته است. مثلا ما در منطقه فلاح یا ابوذر یک کلانتری به اسم کلانتری ۱۶۱ ابوذر داشتیم که قبلا منطقه امام زاده حسن را هم پوشش می‌داد. اما الان منطقه امام زاده حسن یک کلانتری مستقل برای خودش دارد. درواقع یک کلانتری مستقل برای پوشش دادن آن منطقه تاسیس شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب می‌بینیم که با تلاش و تدابیری که صورت گرفته برای مناطقی از تهران کلانتری‌هایی که ویژه و مخصوص همان منطقه باشند شکل گرفته است. در سایر مناطق تهران هم همین برنامه در نظر گرفته شده است. برنامه پلیس برای گسترش کلانتری‌ها به طور جدی در دستور کار قرار دارد و کلانتری‌های جدیدی در دست احداث هستند. درواقع نیروی پلیس با هدف ارائه خدمات بیشتر به شهروندان طرح افزایش کلانتری‌ها را به شکلی جدی دنبال می‌کند.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به اینکه آیا احداث کلانتری‌های مستقل در بعضی مناطق تهران توانسته بازخورد‌های مثبتی داشته باشد گفت: بله، به طور طبیعی وقتی پلیس بتواند نیرو و امکانات بیشتری در اختیار مردم بگذارد و خدمات بیشتری عرضه کند با بازخورد بهتری هم در افکار عمومی مواجه خواهد شد.

کدخبر: 699797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟