توقیف80 هزار ماینر قاچاق در سال گذشته

به گزارش رکنا، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا آخر فروردین ماه سال جاری نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال و لوازم جانبی به ارزش بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال توسط پلیس‌های تخصصی ناجا توقیف شده است.

وی در ادامه گفت: نیروی انتظامی در برخورد با استخراج غیر قانونی ارز‌های دیجیتال در کشور جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و انهدام تعداد زیادی از مزارع مربوطه اقدام کرده و در این زمینه نزدیک دو هزار پرونده تشکیل و به همراه متهمان به دستگاه قضائی معرفی شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ناامن بودن خرید و فروش و سرمایه گذاری در رمز ارزها ، اظهار کرد: محیط داد و ستد ارز‌های دیجیتال جولانگاه کلاهبرداران حرفه‌ای بوده و تاکنون تعدادی زیادی از هم وطنان به دلیل نداشتن علم و دانش کافی در این حوزه، با گرفتاری در دام مجرمان حرفه‌ای سرمایه‌های خود را از دست داده اند.

معاون اجتماعی ناجا با توجه به تهدیدات زیاد خرید و فروش ارز‌های دیجیتال و احتمال از بین رفتن کلیه سرمایه آنها، به مردم توصیه کرد در انجام معاملات ارز‌های دیجیتال ریسک نکنند.

سردار حاجیان با اشاره به نقش مخرب فعالیت غیر قانونی اینگونه دستگاه‌ها در نظام اقتصادی کشور و شبکه توزیع و برق رسانی به دلیل مصرف بیش از اندازه برق گفت: پلیس در راستای وظایف قانونی، آمادگی کامل برای همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط مخصوصا وزارت نیرو در خصوص شناسایی و توقیف ماینر‌ها و جمع آوری مزارع غیرقانونی استخراج ارز‌های دیجیتال و دریافت اطلاعات مردمی در این خصوص از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ را دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟