افزایش تصادفات در نوروز 1400 / اعلام وضعیت کرونایی 277 شهر

 سردار کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا گفت: مدیریت ترافیک، تسهیل در رانندگی، رسیدگی به تصادفات و شماره‌گذاری خودروها از جمله وظایف پلیس راهور ناجا است.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶ میلیون خدمت در سال گذشته به خدمات راهنمایی و رانندگی داده شده است، گفت: ۳۰ دستگاه در کاهش تصادفات سهیم هستند؛ سهم پلیس راهنمایی و رانندگی ۱۹ درصد است.

سردار هادیانفر گفت: ۷۰ هزار نفر در قالب قرارگاه نصر در نوروز ۱۴۰۰ به مسافران خدمات رسانی کردند؛ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، افزایش ۸۹ درصد تردد‌ها را در جاده‌های کشور داشتیم.

در نوروز ۱۴۰۰، ۴۴۰ میلیون تردد را تجربه کردیم که نسبت به نوروز ۱۳۹۹ افزایش ۸۹ درصدی داشته است.

وی گفت: تصادفات از ۲۷ اسفند تا پایان ۱۳ فروردین نسبت به سال ۱۳۹۸، ۴۹ در کاهش داشتیم؛ تصادفات نسبت به سال ۱۳۹۹ روندی افزایشی داشتیم و ۴۲ درصد افزایش داشته اشت.

وی ادامه داد: تصادفات منجر به فوت ۲۶ درصد افزایش داشته است.

۲۲۷ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۲۲۷ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، گفت: بر اساس انچه به ما ابلاع شده ورود پلا‌ک‌های غیر بومی ممنوع است و مشمول جریمه است؛ همچنین خروج پلا‌های بومی از شهرها ممنون است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹، بیش از ۳۶ میلیون خدمات به مردم ارائه شد که براساس نطرسنجی‌ها باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

وی گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته میزان شکایت‌ها از پلیس راهور کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹، ۲۶۰ درصد موتور سیکلت‌های نسبت به سال ۸۵ افزایش داشته است؛ همچنین ۳۰۲ خودرو سبک و سنیگن و ۲۰۹ درصد دارندگان گواهینامه افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: تردد‌ها در جاده‌های کشور به طور میانگین پنج میلیارد تردد‌ نسبت به سال ۸۵ افزایش داشته اشت‌.

ثبت تخلفات جاده ای به کمک پهپادها

وی با اشاره به استفاده از پهپاد‌ها در پایش و اعمال جریمه رانندگان گفت: در نورور امسال ۱۰۰ تا ۱۱۰ اعمال جریمه توسط پهپاد‌ها صورت گرفته است.

وی گفت: در برخی از محورها از پهپاد ها استفاده خواهد شد و شاید رانندگان دیگر گشت‌های پلیسی را نبینند.

وی گفت: ۱۱درصد از مسافرت‌های در سال ۹۹ با وسایل نقیله و ۶۹ درصد با وسایل نقلیه شخصی صورت گرفته است؛ همچنین ۱۲ درصد توسط موتور سیکلت‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ کارهای خوبی برای ترخیص موتور سیکلت‌ها انجام شد، گفت: ۲۲۰ هزار موتورسیکلت در سال ۱۳۹۹ ترخیص شدند؛ امروز پلیس این موضوع را نمی‌پذیرد که رانندگان موتور سیکلت در خطوط ویژه حرکت کنند و قوانین را نادیده بگیرند.

نقش‌پلیس راهور در کاهش قربانیان کرونایی

وی گفت: محدودیت‌هایی که توسط پلیس به مرحله اجرا درآمده باعث کاهش ۸۳ درصد در میزان فوت شدگان کرونایی و ۵۴ درصد در مبتلایان اثرگذاری داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اعمال محدودیت‌های تردد تا کنون شش میلیون ۳۰۰ هزار فقره خودرو اعمال قانون شدند، گفت: بیش از ۵۵ درصد از جریمه در خصوص ترددهای شبانه بوده است.

وی گفت: برای کسانی که محدودیت‌ها را رعایت نکردند در دو مرحله پیامک ارسال شده است؛

وی گفت: در سال ۱۳۹۹، ۱۰۹ میلیون فقره خودرو اعمال جریمه اعمال شدند و برای ۷۰ میلیون نفر که جریمه قطعی داشتند پیامک ارسال شده است ؛ پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان میزان جرایم بوده که تا روز گذشته چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان وصول شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های جاده‌های کشور در حوزه تصادفات مسئول تصادفات پلیس نیست، گفت: ۵۱ درصد از جانباختگان در سر صحنه تصادف، شش درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: ۲۵۱ نقطه حاد در کشور وجود داشت که ۱۸۰ نقطه اصلاح شده است که باعث کاهش ۶۰ درصدی تصادفات شده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از یک میلیون و ۴۳۹ هزار فقره تصادفات داشتیم که نسبت به سال ۱۳۹۸، کاهش ۳۲ درصدی تصادفات داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند، گفت: از این تعداد ۳۱ درصد راننده، ۲۴ درصد سرنشین و ۲۳ درصد موتورسیکلت سوران و ۲۰ درصد عابرین پیاده بودند.

وی گفت: در سال ۹۹، یک میلیون ۱۴ هزار وسیله نو شماره جدید داشتیم که یک میلیون خودرو داخلی و ۱۴ هزار خودرو وارداتی بودند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ چهار میلیون خودرو نقل و انتقال انجام شد، گفت: ۲۱۲ هزار موتور سیکلت جدید به کشور اضافه شده است اما متاسفانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه اسقاط شدند.

وی گفت: ۹۹۵ هزار ۸۳۰ خدمت در حوزه گواهینامه داشتیم که ۷۱۵ هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند.

وی گفت: در سال جدید آموزشگاه‌های مجازی راه‌اندازی خواهد شد؛ همچنین نظارت‌ها بر آموزشگاه‌ها بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی آموزشگا‌های ویژه بانوان در سراسر کشور گفت: ۱۰۲ آموزشگاه به دلیل تخلف پرونده‌ آن‌ها ابطال شد.

وی گفت: اعمال قانو‌ن‌ها امروز توسط هشت هزار دست‌افزار انجام می‌شود و ۴۰ درصد جریمه‌ها قبضی هستند؛ رانندگانی که قبض جریمه دریافت می‌کنند عجله ای در پرداخت نداشته باشند و پس از دریافت پیامک باید جریمه را پرداخت کنند.

وی گفت: هزار و ۴۷۹ نفر به دلیل دریافت نمرات منفی بالا در استانه ابطال است؛ همچنین ۷۰ هزار مشمول ۳۰ نمره منفی و شش هزار نفر در استانه محرومیت شش ماه رانندگی هستند.

وی در حوزه هوشمندسازی گفت: در حوزه شماره‌گذاری در صورت محیا شدن زیر ساخت‌ها پلیس به درب منازل حضور پیدا کند و دیگر رانندگان به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند.

سردار هادیانفر گفت: در نقل و انتقال سند پلیس سندی کاملا رسمی است و هیچ مراجعی بالاتر از پلیس نیست که سند رسمی صادر کند؛ طبق قانون مردم مکلف هستند برای نقل و انتقال به پلیس مراجعه کنند.

سردار هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا در خصوص اعمال جریمه رانندگانی که پلاک خودروهای خود را مخدوش می‌کنند، گفت: کسانی که پلا‌ک خودرو را مخدوش می‌کنند پس از چک اپراتور و شناسایی راننده شخص متخلف احضار و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: رباتی در پلیس راهور طراحی و از ۱۵ اسفند راه‌اندازی شده است که به جای افسران چک اپراتور خواهند بود؛ ۷۵۵ هزار وسیله متخلف توسط این ربات‌ها تشیخص داده شدند و تاکنون بدون خطا تشخیص داده است.

وی درباره اینکه کدام دستگاه متولی اجازه ورود افراد به خطوط ویژه است، گفت: شورای عالی امنیت کشور متولی تشخیص دهنده ورود اشخاص به خطوط ویژه استآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟