انتشار غیر مجاز آثار سینمایی جرم است

سرهنگ رامین پاشایی افزود: در پی اعلام شکایت رسمی یکی از کارگردانان معروف کشورمان مبنی بر « سرقت و انتشار غیرمجاز آثار تولیدی وی در قالب فیلم سینمایی در سایت ها و کانال های فضای سایبر» موضوع در دستور کار کارشناسان فنی پلیس فتا جهت رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش رکنا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود : پس از بررسی های تخصصی و کشف ادله دیجیتال جرم ، افراد مرتبط با این اقدام مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از احضار و انجام تحقیقات تکمیلی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی فرستاده شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه «هر گونه بهره برداری و یا انتشار غیر مجاز از آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است»، به متخلفان این حوزه نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.

وی افزود: ساخت محصولات فرهنگی و هنری نظیر فیلم ها و سریال های سینمایی و تلویزیونی با هزینه های نسبتا بالا انجام می شود. هر گونه بهره برداری و انتشار غیر مجاز آثار تولیدی توسط سودجویان که عمدتا به دلایل خاص کسب منافع مالی و جذب مخاطب به کانال ها و پیج های شخصی صورت می پذیرد، باعث وارد آمدن خسارت های مادی و معنوی به دست اندرکاران تولید آثار سینمایی می‌شود.

پاشایی افزود: همواره در پلیس فتا شاهد ارجاع پرونده های قضائی و تماس های مختلفی از سوی اصحاب رسانه و دست اندرکاران تولید برنامه های تلویزیونی و سینمایی هستیم که نسبت به سرقت و انتشار آثار تولیدی خود در فضای مجازی شکایت دارند. با انجام بررسی های فنی و کارشناسی و بر اساس سر نخ های به دست آمده، مشخص می شود یکی از علت های اصلی افشا و انتشار آثار تولیدی شاکیان عدم رعایت های پروتکل های امنیتی نگهداری آثار تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد : در بعضی موارد شاهد انتشار غیرمجاز این آثار توسط سایر دست اندرکاران تولید هستیم و این مقوله شامل سریال های تلویزیونی در حال پخش هم می شود .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به کلیه سینما گران و تولید کنندگان آثار سینمایی توصیه کرد: کلیه محتواهای تولیدی در عرصه رسانه ها باید با رعایت پروتکل های امنیتی در جای مناسب ذخیره شود و با فیلتر کردن دسترسی سایر افراد و حتی اعضای تیم تولید که می توانند به صورت سهوی و عمدی زمینه ساز انتشار آثار باشند ، از وقوع این گونه جرایم جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: مدیران سایت ها و کانال های فضای مجازی نیز می بایست از بازنشر این گونه آثار خودداری کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟