روحانی‌ای اثر بخش است که خود ساخته باشد

به گزارش رکنا، آن چیزی که سبب محبوبیت می‌شود و کلام ما را نافذ و اثر بخش می‌کند عبارت است از: ایمان، تقوا و خود سازی. «عمل و اثر بخشی» این مراسم‌ها بسیار مهم است ، من نمی دانم چقدر توفیق خدمت در درون نیروی انتظامی را دارم اما حرفم یک چیز بیشتر نیست. خودسازی مقدم است بر دیگر سازی. من بارها در جلسات حضوری حضرت آقا این روایت را در جلوی چشم حضرت آقا دیده‌ام اول انسان باید از خودش شروع کند تا بتواند در دیگران اثر بگذارد.

روحانی ‌ای اثر بخش است که خود ساخته باشد و بتوان ورع ، تقوا و پارسایی و دین داری و ترس از قیامت را در رفتار و عمل او مشاهده کرد. دیدنش شما را به یاد خدا بیاورد و سخنش علم شما را افزون کند و عملش شما را به قیامت ترغیب کند. هرگز به خاطر نارسایی در میدان عمل از این عقید‌ه‌ام دست بر نمی‌دارم. تلاش می‌کنم اینجور باشم آن روز که گفتم تشریفات را بردارید اعتقادم این است که روحانی باید ساده و طلبه باشد . شأن ما عقیدتی سیاسی است . شأن روحانی این است که بیش از دیگران زهد به دنیا داشته باشد.اهل دیانت ، دین داری و معنویت و اخلاق باشد. اهل تقوا ، اهل مراقبت باشد.

از جمله لوازم تقوا، حفظ بیت المال است . همانطور که برای مراجع عدالت، تقوا و علم شرط است ما هم باید زهد و قناعت را در خود نهادینه کنیم کسی را که علاقه به علم و مطالعه ندارد نباید جذب کنیم. آقا فرمودند هر روحانی باید پاسخگوی نیازهای معنوی و دینی جمع خود باشد در آن مجموعه عالم‌تر از او در اعتقادات و اخلاقیات و .. نباشد.

تا کلید را می‌زنی لامپ روشن می‌شود سر و صدا ندارد روحانی هم همینطور است سرو صدا ندارد هر کجا هست با حضور خود محفل را نورانی می کند اگر نورانی شوید مجموعه را نورانی می کنیدو هیچ نیازی به حرف زدن ندارید سخنرانی ابزاری است برای تبیین عمل ما، نه علم ما.کلام باید تصدیق کننده عمل باشد.

ما در نیروی انتظامی هیچ شأن و منزلتی جز سربازی حضرت آقا و خدمت به مردم نداریم و به چیز دیگری جز این فکر نمی‌کنیم اصلا و ابدا. ما سازمان اداری نیستیم یک سازمان معنوی هستیم اگر از خودتان مراقبت کردید از زیر مجموعه‌تان هم مراقبت می‌کنید و می توانید در زیر مجموعه اثر بخش باشید .

ان شا الله یکی از ثمرات شیرین این همایش این باشد که با دو بال «علم» و «تقوا »تأثیر گذاری مطلوب و بیشتری در بین کارکنان داشته باشد. و گام بلندی در جهت تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی که مطالبه و خواست مقام معظم رهبری است برداریم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟