تبلیغ کار در خارج دامی برای فارغ‌التحصیلان جویای کار

به گزارش رکنا، سرهنگ "علی‌ موالی" ، اظهارداشت: مجرمان سایبری در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ کاریابی‌های خارجی و یا اشتغال در خارج با پرداخت‌های دلاری در پی جمع‌آوری اطلاعات هویتی افراد، سرقت و سوءاستفاده‌های مالی از آنها هستند.

وی افزود: مجرمان سایبری از جویندگان کار در فرا سوی مرزهای کشور به بهانه هزینه‌های اعزام به خارج از کشور، اقامت، آموزش، هزینه‌های پزشکی دریافت گواهی سلامت و... مبالغی را دریافت کرده و دیگر پاسخگوی متقاضیان نیستند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: از دیگر ترفندهای مجرمان سایبری این است که از متقاضیان کار در خارج از کشور خواسته می‌شود تا هزینه ثبت نام را به شکل اینترنتی و از طریق سایت شرکت پرداخت کنند و در این پرداخت اینترنتی به درگاه‌های فیشینگ هدایت شده و در پی آن اطلاعات بانکی آنها سرقت می‌شود.

سرهنگ موالی گفت: مجرمان با ترفند‌های مختلف اقدام به درج آگهی‌های تبلیغاتی جعلی در فضای مجازی و کاریابی آنلاین جعلی به ویژه در بستر شبکه‌های اجتماعی کرده و با این ترفند اطلاعات خصوصی، مدارک و رزومه کاری افراد را جمع‌آوری و در یک فرصت مناسب بر علیه شخص استفاده می‌کنند، آنها از متقاضیان کار در خارج از کشور می‌خواهند یک حساب بانکی افتتاح کرده و یک نرم افزار بانکی را نصب کنند که در پی این اقدام مجرمان سایبری اقدام به پولشویی می‌کنند.

وی یادآور شد: مجرمان سایبری از اطلاعات شخصی دیگران برای ارتکاب جرائم استفاده می‌کنند، لذا متقاضیان کار بدون تحقیق، بررسی و اطمینان از اعتبار شرکت آگهی دهنده اقدام به ارسال تصاویر اوراق هویتی و مدارک شخصی خود به افراد نا‌شناس نکنند.

سرهنگ موالی گفت: افرادی که معمولا در دام تبلیغات کار در خارج با درآمد دلاری گرفتار می‌شوند فقط فارغ‌التحصیلان جویای کار یا جوانان کم سن و سال و بیکار نیستند، گاهی افرادی که شاغل و یا تحصیل کرده هم هستند اما از شغل و درآمدشان راضی نیستند فریب چنین تبلیغات اغواکننده‌ای را می‌خورند و در رویای کاری بهتر و با درآمد مناسب شغل خود را رها کرده به وعده‌های خیالی دل می‌بندند.

رئیس پلیس فتا استان قم از شهروندان درخواست کرد: قبل از هر اقدامی از اصالت مجموعه و اعتبار آن اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

حل مشکلات مردمی

حل مشکلات مردمی، شدت رضایت شهروندان و خدمات انتظامی برای مردم جامعه و وطن، یکی از دغدغه‌های پراهمیت مسؤولان نیروی انتظامی در ایران است که «سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی» بارها به آن اشاره کرده‌ است که در این راستا، می‌توان به سلسله جلسات ملاقات مردمی با مسؤولان نیروی انتظامی اعم از فرماندهی انتظامی و معاونین اشاره کرد. جلساتی که هر هفته انجام می‌گیرد و این جلسات به صورت چهره به چهره و در جهت برطرف ساختن دغدغه‌های انتظامی شهروندان و شنیدن مردم انجام می‌گیرد که با توجه به این موضوع که این ایام مصادف با عصر کروناست؛ این ارتباطات با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و حتی گاهی در صورت صلاحدید بصورت تلفنی و از طریق سامانه 197 و دیگر شماره‌های اطلاع رسانی‌شده نیز انجام می‌گیرد.

ملاقات و جلساتی که در پس تک تک این اقدامات و رسیدگی به مشکلات مردمی، اصلی‌ترین انگیزه‌های دلگرمی و قوت قلب نیروی انتظامی شکل می‌گیرد. در این میان می‌توان به ارتباط مردمی مسؤولان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اشاره کرد. ارتباطی که امسال به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بصورت غیر حضوری انجام پذیرفت و بنا به گزارش پایگاه خبری پلیس، به مناسبت هفته نیروی انتظامی و طی یک اطلاعیه آگاه شدیم که در سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد تا مشمولان و خانواده‌های آنان بتوانند توسط شماره‌ تماس‌های اعلام شده، با معاونان و کارشناسان وظیفه عمومی سراسر کشور ارتباط برقرار کنند و به بیان درخواست‌ها، سؤالات، انتقادها و پیشنهادات خود بپردازند تا موضوعات شنیده و رسیدگی شوند.

در حقیقت حل مشکلات انتظامی مردم از اقدامات و اهداف بلندقامتان است که در مادیات و فیزیک خلاصه و درک نمی‌شود که نه تنها این طرح بلکه بطور کلی اگر قرار باشد به عنوان یک رصدکننده و ناظر، هر کدام از تدابیر عملیاتی نیروهای انتظامی را به بررسی و کنکاش بنشانیم؛ غیرقابل باور و تصور هم نیست بگوییم در هر یک از تدابیر برخواسته از اقدامات پلیس، یک رستاخیز و قیامت نهفته است. در واقع شاید بهتر باشد بگوییم جامعة انتظامی پلیس، معنای زندگی و قوانین زندگی را زودتر از دیگران دریافته‌اند و هر کدام از ایشان(پلیس‌ها) در ضمیر پردامنه خود؛ قرابت و پتانسیل‌های معنوی پرثبات‌تری برای احیا و اهدای انتظام بر حیات دارند که اینگونه تا پای جان ایستاده‌‌اند که اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در استان قم بمنظور صیانت از اموال عمومی یکی دیگر از نمونه اقدامات پلیس برای رفع مشکلات انتظامی مردم است. در این راستا، «سرهنگ غلامرضا صدفی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم» اظهار داشت: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی تا 8 سال زیر سال ساخت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی و صیانت از اموال عمومی به مدت 2 ماه در قم اجرائی می‌شود که براساس این طرح، مالکان، متصرفان و نمایندگان قانونی می‌توانند صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ترخیص اقدام نمایند. و چه جان‌برکفانه هر شخص می‌تواند با الگوگیری از این عزیزان مخلص و خدوم، حتی یک نیروی انتظام‌بخش افتخاری برای خود و اطرافیانش در جامعه باشد که تنها کافیست از این عزیزان الهام و الگو بگیرد تا به تعالی برسد.

وی همچنین با اشاره به اهداف از پیش تعیین شده از سوی قرارگاه مبارزه با سرقت بیان کرد که در سال جاری، هدف‌گذاری و برنامه‌هایی از جمله بالا بردن هزینه جرم، توجه به دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب در دستور کار قرار گرفته است؛ چرا که وقتی سرقتی اتفاق می‌افتد باید مشخص شود که دیگر سازمان‌ها چه نقشی در وقوع سرقت داشته و کدام بخش مربوط به ناجا است و با این روش هدف مسؤول‌سازی محقق می‌شود.

دغدغه‌های اخلاقی

در تمامی کشورهای باتمدن، حفظ امنیت اولین شاخصه از وظایف ذاتی آنها برشمرده می‌شود، بنابراین امنیت از این جهت پراهمیت است و هرگونه بی‌توجهی به این امر، نوعی تضییع حق مردم است که عواقب الهی را در پی خواهد داشت. در کشور ما ایران نه تنها امنیت صرفا به ابعاد فیزیکی_مادی خاتمه نمی‌یابد بلکه ریشه در اخلاق و آموزه‌های دینی و اسلامی دارد تا در سایة ارزش‌های اسلامی برای ایجاد نظم و امنیت مادی و معنوی تلاش کنند که کار "پلیس(این چشمان بیدار جامعه" را بسی دشوار و حساس‌تر کرده است.

«فرمانده ناجا، سردار حسین اشتری» با اشاره به دغدغه‌های نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی پاسدار ارزش‌ها و منویات "«امام(ره)»" و "«مقام معظم رهبری»" است و در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی وظیفه‌ای که بر عهده دارد را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه خیلی اوقات در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها نیروی انتظامی تنهاست، ابراز کرد: در شورای عالی فرهنگی، حدود 26 دستگاه با 300 مصوبه در حوزه فرهنگی مسؤولیت دارند که ناجا یکی از آن‌هاست اما در بسیاری از موارد، نیروی انتظامی پیشتاز بوده و یا کارهای جامانده از سایر ارگان‌ها را نیز انجام می‌دهد که بحمدالله مجموعه همکاران با روحیة جهادی و خدمتگزارانه، مشغول ارائه خدمت به وطن و هم‌وطنان هستند.

همچنین «سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی» نیروی انتظامی را از مردم و برای مردم و در خدمت مردم دانست و اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین افتخار مجموعه فرماندهان و کارکنان ناجا، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است تا با مقابله با ناهنجاری‌های مختلف و میدانداری در حوزه قاچاق کالا و کوتاه کردن دست هنجارشکنان نقش‌آفرینی کند که نیروی انتظامی مورد وثوق «مقام معظم رهبری» بوده و بارها ایشان از این نیرو تقدیر کردند و لقب _مجاهد فی سبیل الله_ را به این نیرو دادند و این کلمه مقدس را در مورد سازمان ناجا به کار بردند؛ هرچند ناجا در موضوع امنیت اخلاقی تنهاست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟