نیروهای پلیس باید از آمادگی جسمی بالایی برخوردار باشند

به گزارش رکنا، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین "جعفر موحدیان" رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) بر آموزش شنا، تیراندازی و اسب سواری به فرزندان؛ تاکید کردند، اظهار کرد: دین اسلام بر مبنا و مسئله اهمیت ورزش توجه ویژه ای دارد، انجام ورزش هم برای سلامت و جسم و هم برای سلام روح است.

حجت الاسلام و المسلمین موحدیان تصریح کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص): تفریح و بازی کنید، چرا که من دوست ندارم در دین شما خشونتی دیده شود، لذا همین بازی کردن و انجام تفریح روح انسان را لطیف می کند.

در ادامه مراسم سردار "حمید هداوند" جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان تبریک هفته ناجا به ورزشکاران و ورزش دوستان در پلیس پایتخت، گفت: هفته ناجا صرفا فرصتی است تا از کارکنان این مجموعه تقدیر و تجلیل شود، افرادی که یک سال بسیار سخت را پشت سر گذاشته اند و برای خدمت به مردم تلاش هایی را انجام می دهند، لذا باید این عملکرد را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه کار و فعالیت ورزشکار حرفه ای با فردی که به صورت غیر حرفه ای در حال فعالیت است، متفاوت می باشد، افزود: نگاه ورزشکار حرفه ای از قبل از آغاز کارش تعیین شده و هدف وی نقطه گذاری شده است و او به آن سمت در حال حرکت می باشد و در انتها با تلاش خود به مقام قهرمانی خواهد رسید؛ چرا که انسان اگر نسبت به انجام هر کاری اراده کند، آن وقت است که می تواند قلل را فتح کند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه باید انجام حرکات ورزشی را در برنامه کاری خود قرار دهیم تا جسم ما دچار مشکل نشود، ادامه داد: افسران پلیس باید افرادی خوش استیل، به روز و آبدیده ای باشند تا زمانی که مردم به آن ها نگاه می کنند از وجنات و ظاهر پلیس لذت ببرند و به او افتخار کنند.

وی افزود: ظاهر، عملکرد، رفتار، بیان افراد معروف، مشهور و برجسته در یک جامعه می تواند مشوق مردم برای انجام کارهای مثبت و مفید در آن جامعه شود؛ خیلی از افراد با شنیدن تلاوت آیات قرآنی که استاد عبدالباسط قرائت می کرد به سمت دین مبین اسلام گرویدند و راه او را ادامه دادند، لذا از این رو خیلی از افراد در جامعه پس از دیدن ظاهر منحصر به فرد افسران پلیس می خواهند که عضو پلیس افتخاری شوند.

تجلیل از ورزشکاران و مربیان و داوران برتر پلیس پایتخت

سردار هداوند با بیان اینکه برخی از ورزشکاران از رویارویی با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی خودداری می کنند، تصریح کرد: این افراد از نظر جامعه و مردم ما افرادی متعصب، وطن پرست، شجاع و پهلوان هستند؛ اخیرا دیدید که یکی از ورزشکاران ما در رشته کشتی تغییر تابعیت داد و مقابل نماینده رژیم صهیونیستی قرار گرفت و مسابقه داد و در نهایت هم شکست خورد و تحقیر شد، لذا بایستی در کنار ورزش جوانب را برای خود در نظر بگیریم تا عواقب بدی برای ما به وجود نیاید.

وی با یاد از شهید آبشناسان که در جبهه های حق علیه باطل مقابل دشمن بعثی جنگید، افزود: شهید آبشناسان از رنجرهای کلاه سبز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که به شیر صحرا معروف بود، نیروهای مسلح ما باید مانند این شهید والامقام باشند و او را الگوی خود قرار دهند چرا که به تنهایی 10 نفر از نیروهای دشمن را حریف بود.

این مقام انتظامی خطاب به پرسنل و افسران پلیس تاکید کرد: نیروهای پلیس باید در کنار خدمت رسانی به مردم، از آمادگی بالای جسمی، سلامت، تندرستی و چابکی زیادی بهره‎‌مند باشند.

در پایان این مراسم از مربیان، داوران و ورزشکاران برتر رشته های ورزشی مجموعه نیروی انتظامی تهران بزرگ، با اهدای جوایز تقدیر و تشکر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟