مزاحمت‌های اینترنتی شایع‌ترین جرایم فضای مجازی

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب انتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر قانون مزاحمان اینترنتی به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهند شد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی افزود: ناشناس ماندن و یا استفاده از هویت جعلی از سوی کاربران یکی از مهمترین عوامل افزایش مزاحمت اینترنتی برای دیگران است.

رئیس پلیس فتا استان توصیه کرد: اگر کسی توسط مزاحمان سایبری هدف قرار گرفت، مهم است که به هرگونه پیام یا پست نوشته شده، هر چقدر مضر و یا نادرست پاسخ داده نشود.

مزاحمت‌های اینترنتی در  فضای مجازی

 

وی با بیان اینکه پاسخ به مزاحمان سایبری تنها وضعیت را بدتر می‌کند، گفت: تحریک فرد به پاسخ دادن دقیقا همان چیزی است که مزاحمان می‌خواهند.

این مسئول انتظامی گفت: باید به کودکان آموزش داده شود تا در مواجه با مزاحمان سایبری ضمن بیان موضوع به یک بزرگتر، مراتب را با در میان گذاشتن با کارشناسان پلیس فتا حل کنند.

رئیس پلیس فتا استان به والدین توصیه کرد: برای جلوگیری از مزاحمت اینترنتی ضروری است به فرزندان آموخته شود تا اطلاعات شخصی از قبیل شناسه و رمز عبور خود را در اختیار کسی قرار ندهند، با افراد غریبه ارتباط نداشته باشند، از خواندن پیام‌های افراد ناشناس خودداری و مسائل شخصی مرتبط با فضای مجازی نزد افراد غیر مطمئن مطرح نکنند.

سرهنگ فرهودی با اشاره به مسدود سازی شماره تماس‌ها و ID‌های مزاحم به عنوان یک راهکار خوب برای جلوگیری از ادامه مزاحمت‌ها، به مزاحمان اینترنتی هشدار داد: افرادی که در فضای مجازی برای کاربران ایجاد مزاحمت نمایند طبق قانون جرایم رایانه‌ای تحت پیگرد قرار گرفته و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: کاربران در صورت وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟