پرونده فروش عایق‌های رطوبتی تقلبی در فارس به تعزیرات رفت

به گزارش رکنا، فرهادی ئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت فارس درباره انتقال پرونده فروش عایق‌های رطوبتی تقلبی در شهرستان های فارس به تعزیرات، گفت: به منظور افزایش نظارت‌ها بر بازار عایق‌های رطوبتی این سازمان به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد فارس، سازمان تعزیرات حکومتی و انجمن صنفی کارفرمایی عایق‌های رطوبتی استان برای برگزاری گشت مشترک از واحد‌های تولیدی و عرضه کننده این محصول در استان اقدام کرد.

او ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه یاد شده تاکنون ۴ مرحله گشت مشترک با حضور نمایندگان ادارات و انجمن یاد شده در سطح شهرستان شیراز و شهرستان مرودشت برگزار شده و از ۳۰ واحد صنفی فروش ایزوگام بازرسی به عمل آمده است.

فروش عایق‌های رطوبتی تقلبی در فارس

فرهادی افزود: طی این بازرسی‌ها برای ۳۶ واحد صنفی به علت فروش عایق‌های رطوبتی غیر استاندارد، پرونده تقلب به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او بیان کرد: همچنین در این گشت‌های مشترک از ۱۳ عایق رطوبتی نمونه برداری به عمل آمده و برای تایید کیفیت و اصالت کالا به آزمایشگاه ارسال شده است.

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت فارس با بیان اینکه نظارت بر عایق‌های رطوبتی همچنان ادامه دارد، از مردم خواست: در زمان خرید عایق رطوبتی کد ۱۰ رقمی درج شده بر روی ایزوگام را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ (سامانه ملی استاندارد ایران) پیامک کنند تا از اصالت کالا، تاریخ اعتبار، نوع برند، محل تولید، وضعیت پروانه اطمینان حاصل کنند و در صورت تطابق نداشتن هر یک از موارد از خرید آن خودداری کنند و موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ به این سازمان اطلاع دهند تا با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی به عمل آید.

فرهادی اظهار کرد: در حال حاضر ۲ واحد تولید عایق رطوبتی در استان مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار نیز کالا عرضه می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟