عابران پیاده 48 درصد متوفیان حوادث رانندگی در پایتخت

به گزارش رکنا، سردار" محمد رضا مهماندار" در تشریح حوادث رانندگی در سال ۹۸ اظهار داشت: حدود ۴۸% متوفیان حوادث رانندگی تهران بزرگ عابران پیاده هستند که حدود ۴۷% از تصادفات عابران پیاده در محورهای بزرگراهی تهران و بیشترین تصادفات عابر پیاده در بزرگراه ها مربوط به بزرگراه امام علی(ع) و آزادگان است.

رئیس پلیس راهور فاتب ادامه داد : بر اساس بررسی های صورت گرفته 28 درصد این تصادفات بین ساعات 20 تا 24 بوده و 82 درصد متوفیان مرد و 18 درصد نیز زن بوده اند .

سردار مهماندار به عابران توصیه کرد: به هیچ وجه در حاشیه بزرگراه و معابری که سرعت خودروها بالا است توقف و یا پیاده روی نکرده و در هنگام عبور از عرض معابر حتماً از پل های هوایی و یا گذرگاه های عابر پیاده استفاده کنند و در ساعات تاریکی هوا از محل هایی که دارای روشنایی کافی است عبور کنند.

وی افزود: لازم است عابران پیاده از دویدن و پریدن ناگهانی در سطح معابر خودداری و در تقاطع ها با روشن شدن چراغ سبز عابر حرکت کنند و هنگامیکه چراغ عابر قرمز بود عبور نکنند و همچنین در تقاطع ها مراقب خودروهایی که گردش به راست یا چپ می کنند باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات و توجه به توصیه های ایمنی کارشناسان پلیس راهور توسط کلیه کاربران ترافیک شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟