پلیس، پرچم دار حوزه پیشگیری اجتماعی از جرم/ امنیت، محصولی جمعی است

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ مراد مرادی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: راه نیل به اهداف تعیین شده در راستای پیشگیری اجتماعی و توسعه نظم و امنیت عمومی را جلب همکاری و مشارکت اقشار مختلف مردم به منظور دستیابی به پیشگیری اجتماعی از آسیبهای اجتماعی و جرائم، دانسته و معتقد است: مشارکت و مداخله مردم در بازدارندگی اجتماعی از آسیب های اجتماعی و جرائم می تواند بستر حاکمیت قانون در سطح عمومی را ایجاد کرده و در نهایت به توسعه نظم و امنیت عمومی، برسد.

سرهنگ مرادی ادامه داد: نیروی انتظامی و به خصوص پلیس پایتخت در سالهای اخیر، اولین و مهمترین اولویت خود را آموزش و بهره گیری از ظرفیت جامعه، قرار داده و حضور پلیس در مدارس چه در ابتدای سال و همزمان با آغاز سال تحصیلی و چه در طول سال برای آموزش های عمومی مقابله با آسیبهای اجتماعی، ایجاد مراکز مشاوره و .... موید این دغدغه و همت پلیس در زمینه پیشگیری اجتماعی از جرائم و آسیب های اجتماعی است.

مرادی افزود: آرامش عمومی جامعه و ارتقای احساس امنیت، رهاورد اقدامات گسترده پلیس، دخیل کردن مردم و تبدیل امنیت به محصولی جمعی و نتیجه مسئول سازی پلیس از مردم و دیگر دستگاه های ذیربط و افزایش حس مطالبه گری در مردم، در راستای پیشگیری اجتماعی از جرم و نهادینه کردن نظم و امنیت عمومی، است.

وی در پایان گفت: نیروی انتظامی و به خصوص پلیس پایتخت، گام های بلند، اساسی و مهمی در راستای پیشگیری اجتماعی از جرم، برداشته اما در اصل، پلیس پیشگام دیگر ارگان ها و سازمانهایی شده که وظیفه اصلی آنها، پیشگیری اجتماعی از جرم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 508451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟