به گزارش رکنا، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی  اظهار داشت: باندهای که به دنبال ترویج بی حجابی در جامعه هستند بایستی مورد برخورد قاطعانه نیروی انتظامی قرار گیرد و از این اقدام حمایت می‌کنیم و مطالبه جامعه نیز همین است.

وی با بیان اینکه مردم از رفتار پلیس با باندهای سازمان‌یافته حمایت می‌کنند؛ افزود: اما با افراد بدحجاب بایستی برخوردها متفاوت باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان تاکید کرد: پلیس بایستی به گونه ای عمل کند که اقتدارش حفظ شود تا بتواند با جرایم سازمان‌یافته و مشهود درجامعه برخورد جدی کند و عملکردش مورد اقبال مردم قرار گیرد.

اسماعیلی گفت: بی‌حجابی در خودرو جرم مشهود است و بایستی با آن برخورد شود و پلیس بایستی با متخلفان و قانون شکنان برخورد قاطعانه داشته باشد، اما اشکالاتی که درخصوص نحوه اجرای طرح وجود دارد بایستی برطرف شود.

وی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و اقناعی در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد و اظهار داشت: 24 دستگاه در حوزه حجاب و عفاف وظیفه قانونی دارد که نباید تمام این وظایف فقط بر دوش نیروی انتظامی قرار گیرد و سایر دستگاه‌ها نیز بایستی به وظایف‌شان در این حوزه عمل کنند وناجا در این حوزه تنها نباشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان در خصوص پیامک‌هایی که پلیس امنیت اخلاقی برای شهروندان ارسال کرده که گاهی مورد گلایه شهروندان قرار گرفته است؛ ابراز داشت: انتظار این است کسانی که پس از دریافت پیامک به پلیس مراجعه و اظهار می‌کنند که آنها این عمل را انجام نداده اند، پلیس هم اصل را بر برائت و رأفت بگذارد و به مردم اعتماد کند که این شیوه اثر بازدارندگی و ارشادی بیشتری دارد و رضایت مردم از پلیس هم افزایش می‌یابد.

اسماعیلی تاکید کرد: در حوزه حجاب بایستی از مهدکودک برنامه‌های فرهنگی توسط متولیان فرهنگی و دستگاه‌های 24گانه آغاز شود و فقط به صورت شعاری و تبلیغی و درقالب برگزاری همایش نباشد.

وی گفت: باید دستگاه‌های 24گانه به وظایف‌شان در حوزه حجاب و عفاف عمل کرده و همچنین از اساتید دانشگاهی، مشاوران اجتماعی، روانشناسی، خانواده واخلاق، متخصصین این حوزه استفاده شود و حتی با افراد بدحجاب ساعاتی در مورد قانون حجاب وعفاف و... صحبت شود تا توجیه شوند و با شیوه‌های فرهنگی و... در این حوزه برنامه‌ریزی واقدام کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان بیان داشت: سخت‌ترین کار در کشور برعهده ناجاست و پلیس در خط مقدم اجرای قانون است و در جامعه ای که برخی شهروندان به هر دلیل چندان میانه خوبی با قانون وحقوق ندارند و به آن تمکین نمی‌کنند، کار پلیس سخت‌تر است.

اسماعیلی اظهار داشت: این گفتمان نهادینه نشده است، اگرچه اجرای قانون محدودیت برای برخی‌ها ایجاد می‌کند، اما در نهایت اجرای قانون به نفع جامعه است و نیروی انتظامی در سیبل این ناهنجاری فکری و روانی جامعه ایران است و بایستی جلوی قانون شکنان را بگیرد.

وی گفت: ناجا نباید در موضوع حجاب و عفاف به تنهایی اقدام کند و بایستی برنامه ریزی و تلاش شود از ظرفیت‌های مختلف در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کند و سایر دستگاه‌ها نیز در کنار نیروی انتظامی باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان البته تاکید کرد بایستی در نحوه اجرای طرح‌های فعلی در حوزه حجاب و عفاف بازنگری شود تا قبح قانون در نزد مردم شکسته نشود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی این پرسش را مطرح کرد: در طرح قانون حجاب و عفاف چرا 24 دستگاهی که وظیفه دارند، کوتاهی می‌کنند؟

وی گفت: پلیس هم بایستی با مجرمان و تبهکاران که امنیت جامعه را تهدید می‌کنند، بشدت برخورد نماید که خواسته شهروندان هم همین است و از این اقدام حمایت می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟