به گزارش رکنا، سرهنگ "علی عسگری"  افزود: از مجموع مواد مخدر کشف شده 4 هزار و ۷۰۷ کیلو در استان البرز و بقیه طی عملیات مشترک با سایر استان های کشور کشف شده است.

وی اضافه کرد: مواد مخدر کشف شده شامل 3 هزارو ۶۱۹ کیلوگرم تریاک، ۸۲۵ کیلوگرم حشیش، ۳۷ کیلوگرم مرفین، ۲۱ کیلوگرم ماده روان گردان شیشه و مابقی سایر مواد مخدر بوده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: طی سال جاری ۲۵۲ قاچاقچی دستگیر و ۱۶ باند بزرگ توزیع مواد مخدر متلاشی و ۱۲۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین از آنها کشف شده است.

سرهنگ عسکری گفت: همچنین دراین مدت ۲۳ حمل کننده، 4 هزارو ۸۷۱ توزیع کننده و نگهدارنده مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت 3 هزارو ۸۱۵ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شده که هزار نفر از آن ها به اردوگاه ماده ۱۶ معرفی شده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز از اجرای طرح نظارت بر گلخانه های استان البرز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی های به عمل آمده و همکاری اداره جهادکشاورزی استان البرز به صورت هفتگی تمام گلخانه های سطح استان البرز برای پیشگیری از هرگونه جرائم مواد مخدر به صورت هوایی و میدانی رصد می شود که تاکنون مورد تخلفی یافت نشده است.

سرهنگ عسکری یکی از اولویت‌های مهم پلیس البرز در سال جاری را مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر برشمرد و از خانواده ها به عنوان عامل مهم در پیشگیری و کنترل معضل بزرگ مواد مخدر درخواست کرد تا مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

وی یادآورشد که این مقدار کشف مواد مخدر نشان از حساسیت ویژه پلیس به این مهم است و فضا برای اخلال گران جامعه در امر تولید و توزیع نا امن است.

این مقام انتظامی به اجرای طرح های پاکسازی در مناطق حاشیه نشین استان البرز اشاره کرد و افزود: طرح پاکسازی حاشیه نشین در مناطق مختلف در حال اجرا است که به صورت مستمر در مناطقی مثل حصار، مهدی آباد و ملک آباد با برنامه ریزی های اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می شود.

وی با تاکید بر این موضوع که برای ریشه کن کردن معضل مواد مخدر نیاز به همکاری همه آحاد جامعه و مسئولان است، گفت: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی به ویژه سوداگران مرگ با جدیت برخورد می کند و اجازه نمی دهد که جامعه از سوی این افراد نا امن شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز تاکید کرد که شهروندان چنانچه موارد مشکوک مشاهده کردند مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع و بلافاصله پیگیری خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟