به گزارش رکنا، سردار "حسین اشتری" در سفر به استان هرمزگان و در آیین الحاق 7 فروند شناور به ناوگان دریایی مرزبانی ناجا گفت: درتداوم حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید داخل، ساخت شناورهای حیدر(60) به دست متخصصان و جوانان کشور گام ارزنده ای در خود کفایی صنعت شناوری به شمار می رود.

فرمانده ناجا افزود: استفاده ازتوانمندی های داخلی در تولید شناورهای مذکور و قطع وابستگی کامل به کشورهای خارجی، انقلابی در تولید شناورهای نیمه سنگین در کشور بوده و تولید مابقی این شناورها را سرعت خواهد بخشید.

وی بیان کرد: ما اصرار داریم از محصولات و توانمندی های داخلی خصوصا صنایع وابسته به وزارت دفاع در تقویت توان عملیاتی ناجا حداکثر بهره را ببریم.

سردار اشتری افزود: همانگونه که در تولید سیستم دانش تولید داخل به صنایع دریایی کمک کرده ایم این آمادگی را داریم که در بومی سازی سایر تجهیزات از جمله موتور – گیربکس و سایر تجهیزات مرتبط برای قطع وابستگی، حداکثر توانمندی خود را به کارگیریم و در کنار عزیزان خود در وزارت دفاع باشیم.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه در آب های سرزمینی کشور عزیزمان و برای تأمین امنیت مطلوب و پایدار بایستی حضوری مقتدر و توانمند داشته باشیم، گفت: برای نیل به این منظور، نیازمند شناور ، تجهیزات و امکانات مناسب هستیم و انتظار داریم وزارت دفاع حداکثر توان خود را در زمان مناسب و با کیفیت مطلوب ارائه دهد تا مأموریت های ناجا در این سطح نیز به خوبی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: واحدهای تحقیقاتی هر دو سازمان، بایستی نیازهای عملیاتی مرزبانی ناجا را دریافت و بر اساس آنها، تجهیزات مناسب را طراحی، تولید و برای اجرای مأموریت در اختیار ناجا قرار دهند.

سردار اشتری با بیان اینکه آموزش در همه سطوح لازمه اجرای مأموریت هاست، تصریح کرد: در خصوص به کارگیری حداکثری از شناورها لازم است دوره های آموزشی تعریف شده و بهنگام برگزار تا با دانش افزایی مناسب توان بهره وری از امکانات موجود را افزایش دهیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه خدمات بعد از فروش و تأمین قطعات و لوازم پرمصرف از اصلی ترین دغدغه های واحدهای بهره بردار از محصولات وزارت دفاع است تاکید کرد: علاوه بر تأمین شناور، امکانات و تجهیزات ساحلی بایستی در خصوص صنایع مرتبط در وزارت دفاع از جمله تولید اسکله های قابل حمل، متحرک و ثابت و همچنین سیستم های تأمین سوخت و ... مساعدت های لازم صورت گیرد.

سردار اشتری در پایان ضمن تشکر صمیمانه از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مجموعه مدیریت صنایع دریایی گفت: تعامل سازنده و مطلوب فی مابین نقطه عطف مناسبی در همکاری های سازمانی است و امروز با الحاق صورت گرفته توان عملیاتی ناجا افزایش می یابد و این موجب تأمین امنیت بیشتر برای مردم عزیز، شریف و ولایت مدار استان هرمزگان می شود.

لازم به ذکر است: در این مراسم از تمبر اختصاصی الحاق شناورهای کلاس حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز رونمایی شد.#

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟