هوشمند سازی پلیس در مبارزه با جرم

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "آدینه وند" رئیس دفتر تحقیقات پلیس پایتخت در جلسه هم اندیشی "هوشمندسازی پلیس" که با حضور دکتر " حسن زاده" رئیس دفتر توسعه و انتقال فناوری، دکتر"میرحسینی" مدیر محصول واحد فناور معماری پویا و آقای "سمنانیان" مدیرعامل واحد فناور معماری پویا از پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسان ترافیکی پلیس راهور فاتب در سالن جلسات دفتر تحقیقات کاربردی پلیس پایتخت برگزار شد، بیان داشت: امروزه نیاز به الگوی تازه در خدمات پلیسی احساس می شود که جنبه های گوناگون مفاهیم پلیسی موجود را تلفیق کند و اثربخشی پلیس را متناسب با واقعیت های اجتماعی و اقتصادی پیش روی افزایش دهد؛ همچنین دسترسی به ابزار مبارزه با جرم بر مبنای فناوری محور را به رسمیت بشناسد.

وی اظهار داشت: پلیس در جهان پردرخواست و با آهنگ شتابان زندگی می کند. تصمیمی که پلیس می گیرد، می تواند جان کسی را نجات دهد یا ندهد. می تواند مجرمی را به دست عدالت بسپارد یا نسپاردو یا می تواند محل و همسایگی را ایمن کند و یا نکند.

این مقام انتظامی افزود: مقامات پلیس با گسترش برنامه ها و راهکنش ها به ارزیابی به هنگام متناسب با فناوری و پیشرفت علم نیاز دارند.

سرهنگ آدینه وند با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه با پلیس در زمینه هوشمندسازی پلیس، خاطر نشان کرد: پژوهشگران دانشگاهی به پلیس کمک می کنند که شناخت خود را از گستردگی مسئله شناسایی شده، پالایش و تقویت کنند.

دکتر حسن زاده در ادامه جلسه ضمن اشاره به بستر های موجود در زمینه همکاری مشترک بین پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و پلیس، طرح های خود را در خصوص هوشمندسازی پلیس ارائه و نظرات وی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟