بازدید مراجع تماس گروه مینی دوبلین از نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

به گزارش رکنا، در راستای تصویرسازی و معرفی اقدامات کشورمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و با هدف فعالیت‌هایِ حمایت‌یابیِ پیش‌بینی شده، تحت برنامه همکاری‌های کشوری (۲۰۱۹-۲۰۱۶) و با هماهنگی و همکاری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر ملل متحد در تهران و پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان، مراجع تماس گروه مینی دوبلین MDG، افسران رابط مواد مخدر در ایران، دیپلمات‌های مقیم و اعضای دفتر UNODC از نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بازدید کردند.

در این بازدید علاوه بر مراجع تماس کشور‌های اروپاییِ گروه مینی دوبلین (لهستان، مجارستان، انگلستان، اتریش، آلمان، روسیه، دانمارک، جمهوری چک، اسپانیا، استرالیا، هلند، نروژ، فنلاند، ایتالیا، سوئد، فرانسه و بلژیک)، نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران، سفیر گرجستان، افسران رابط مواد مخدر روسیه، ایتالیا و چین نیز حضور داشتند.

در بازدید مذکور دستاورد‌های چندین ساله و آخرین اقدامات مقابله‌ای کشورمان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از حضور نمایندگان گروه مینی دوبلین و پیگیری‌های دفتر UNODC در تهران تشکر کرد و ضمن توجه دادن آنان به جهانی بودن مسئله مبارزه با مواد مخدر و مسئولیت بین‌المللی کشور‌ها بر گسترش همکاری‌ها با گروه مینی دوبلین و لزوم حمایت آنان از فعالیت‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

همچنین در این بازدید، رحیم ساکی مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، این نمایشگاه را گوشه‌ای از خدمات جمهوری اسلامی ایران به جامعه جهانی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دانست و گفت: شما نمایندگان، دیپلمات هستید، اما با وجود منافع مشترک، ارتباطات بسیار کم است.

وی در ادامه؛ آمادگی ایران را برای همکاری با گروه مینی دوبلین در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه جنبه پلیسی فعالیت‌های ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است. ایران از جنبه پیشگیری، آموزش و تحقیقات و درمان معتادان از بعضی کشور‌های اروپایی نیز پیشروتر است. منافع همه ما بر اساس اسناد بین‌المللی یعنی اصل مسئولیت مشترک بین‌المللی، گسترش همکاری‌ها و ارتباطات است و سوال اینجاست که شما نمایندگان کشور‌های اروپایی در این زمینه چه اقدامی کرده‌اید؟اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟