بسیاری از پرونده‌های کلانتری‌ها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می‌شود

سردار حسین رحیمی در همایش معاونین خدمات قضایی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی اظهار داشت: همکاران بنده باید اخلاق حرفه‌ای در انجام امور اداری فراموش نکنند و و رفتار بد عده معدودی باعث نشود که برآن‌ها تاثیر بگذارد و با مردم بد رفتاری کنند بلکه مدارا با مردم به عنوان یک اصل باید به آن پایبند باشیم.

وی در ادامه گفت: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار بگیرید و مردم مطمئن شوند که پلیس Police از ظلمی که به آنان رفته آگاه است و پیگیری می‌کند و همچنین در انجام وظایف افراط و تفریط نشود؛ در برخورد با مجرمین زیاده روی نشود بلکه قانون Law ملاک عمل باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شما ضابط مقام قضایی هستید یعنی گزارش شما، سخن شما و قلم شما در اصدار حکم قضایی دخیل است بنابراین باید دقت کنید که حق کسی ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه در برخورد با مردم باید توجه داشته باشید که اصل مترقی کرامت انسانی لکه دار نشود و به حقوق شهروندان احترام بگذارید، افزود: هنر Art پلیس باید این باشد که از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کند.

سردار رحیمی با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های کلانتری‌ها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می‌شود گفت: بنابراین ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده نگیرید بنابراین بسیاری از پرونده‌ها را به این مراکز ارجاع دهید.

وی اظهار کرد: فراموش نشود که هدف ما پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از وقوع جرایم است، اما برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست بنابراین باید تلاش کنیم با روش‌های پیشگیری اجتماعی و جامعه محوری این موضوع را مدیریت کنیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 436788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟