بهره مندی از پهپاد‌ها در اربعین

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز مونیتورینگ پلیس Police راهور تهران بزرگ در حوزه پهپاد‌ها و تجهیزاتی که تحویل ناجا شده است، اظهار کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر دفاع و فرمانده ناجا امضا شد که طی این تفاهمنامه تصمیم گرفته شد در سال ۹۷ تجهیزات مورد نیاز نیروی انتظامی تحویل داده شود. البته این لازم بود که در برنامه ما اعتبارات لازم برای آن تدارک دیده شود بخشی از آن اعتبارات به ما سپرده شد و ما هم آن را به وزارت دفاع منعکس کردیم. خوشبختانه وزیر دفاع و همکاران ایشان با توصیه‌هایی که به نیرو‌های مسلح کردند همکاری خوبی را با ما داشتند. آن‌ها نسبت به اعتباری که ما در اختیار آن‌ها قرار داده بودیم ۶ فروند بالگرد به ناوگان هوایی ما اضافه شد که البته ۴ بالگرد از آن‌ها جدید است. ۱۲ فروند پهپاد از نوع جدید در اختیار نیرو‌های انتظامی قرار گرفت. این پهپاد‌ها در مرز هم توانایی استفاده دارند برای شناسایی اشرار قاچاقچیان و افرادی که ورود غیرمجاز دارند در جاده‌ها و راه‌ها هم برای کنترل ترافیک می‌تواند قابل استفاده باشد.

وی افزود: امکانات دیگری هم که نیاز داشتیم اضافه شد و ادامه پیدا خواهد کرد تحولی هم که مادر زیرساخت‌ها ایجاد کردیم و سامانه‌های گوناگونی راه‌اندازی کردیم و امیدواریم نتیجه آن برای امنیت و آرامش مردم ایران مفید باشد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: در مورد اربعین هم از پهپاد‌ها استفاده می‌کنیم در واقع هر جایی که نیاز به اطلاعاتی باشد پهپاد‌ها قابل استفاده هستند.

وی در خصوص سامانه‌ای که امروز راه‌اندازی شد، گفت: مونیتورینگ این سامانه در داخل تهران وجود دارد، اما اطلاعاتی که درون آن وجود دارد هم مختص به تهران است و هم اطلاعات کشوری در آن وجود دارد.

 

 

کدخبر: 423854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟