کاهش تخلفات رانندگی در کشور

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار حسین اشتری در جمع همیاران پلیس Police و حضور پرشور دانش آموزان و معلمان و معاونت وزارت آموزش و پرورش و سردار مهری فرمانده راهرو ناجا اظهار داشت:همیاران پلیس سرمایه اجتماعی پلیس هستند.

وی ادامه داد:۱۰ میلیون همیار پلیس در تمام خانواده‌ها حضور دارند و نماینده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور هستید.

وی با اشاره به اینکه همیاران پلیس سرمایه کشور هستند افزود: گفتطبق:درنظرسنجی‌ها نقش همیاران پلیس نقش مهم است. دراین پژوهش حدود ۱۹ درصد کاهش تخلفات رانندگی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان :هرچقدرفرهنگ ترافیک را ارتقا بدهیم برای سلامت جامعه، راننده‌ها و سرنشینان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شما همیاران پلیس نمایندگان پلیس راهنمایی و رانندگی در جمع خانواده‌ها هستید و طبق نظرسنجی و پژوهش‌های صورت گرفته نقش شما همیاران در کاهش تخلفات به سزا بوده و حدود ۱۹ درصد کاهش تخلفات داشته‌ایم؛ تخلفاتی که می‌توانست شاید منجر به حوادث Accidents ناگواری شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر چقدر فرهنگ ترافیک ارتقاء یابد برای سلامتی Health راننده و سرنشینان مؤثر است و به حمدالله به لطف خدا، همکاری شما و دستگاه‌های مربوطه و همکاری مربیان، معلمان و کارکنان خدوم ناجا کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم.

سردار اشتری گفت: امروز حدود ۳۳ میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور تردد می‌کند و افزایش سفر‌ها را نیز شاهدیم، ولی به حول و قوه الهی تصادفات و تلفات کاهش داشته است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اظهار امیدواری کرد که بتوان با برنامه‌ریزی خوب، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و انجام وظیفه سایر دستگاه‌ها که سهمی در این بین دارند بتوانیم فرهنگ ترافیک را ارتقا داده و کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: مطمئنا این ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران و وجود تک تک شما و اراده وعزم‌تان وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی نقش نیروی انتظامی در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی، و ترافیک را نقش مؤثری دانست وگفت: باید به سمتی برویم که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جان باختن یک نفر هم برای تلفات جاده‌ای زیاد است، محقق شود.

این مقام ارشد نیروی انتظامی خطاب به همیاران پلیس گفت: توصیه‌های شما هنگامی که در خودرو هستید خطاب به پدر یا مادر یا اقوام خود که به عنوان راننده در خودرو حضور دارند، موثر بوده ودر کاهش تصادفات اثر دارد.

وی گفت: البته باید دستگاه‌های مربوطه به وظایف خود عمل کنند؛ زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده؛ نقاط حادثه‌خیز را کاهش داده و خودرو‌هایی با ایمنی کامل و استاندارد بسازند و رانندگان نیز با رعایت قوانین و مقررات، رانندگی کنند.

اشتری، رویکرد ناجا را آموزش همگانی و ارتقاء فرهنگ ترافیک دانست و گفت:امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب و منسجم و داشتن زیرساخت‌ها و همت همه دستگاه‌ها و همکاری معلمان و دانش‌آموزان و مجاهدت همکاران‌مان بیشترین نقش را در ارتقاء فرهنگ ترافیک داشته باشیم.

 

 

کدخبر: 423411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟