برقراری ۱۳ هزار تماس عملیاتی در هر روز

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار حسین رحیمی گفت: بیش از ۹۰ درصد همه مرزهای کشور در اختیار نیروی انتظامی است و محافظت از آن با بچه های ناجاست.

وی ادامه داد: ما از مرزها تا داخل کوچه و خیابان های پایتخت و همه شهرها و روستا ها مسئولیت برقراری امنیت را برعهده داریم و تلاش می‌کنیم تا کوچکترین نگرانی برای هموطنانا ایجاد نشود.

فعالیت در نیروی انتظامی تهران بزرگ متفاوت با کل کشور است زیرا برای مثال یک سوم چرائم کل کشور در تهران رخ می‌دهد و این در حالی است که ۴۰ درصد حجم ترافیک کل کشور در تهران شاهد هستیم.

وی ادامه داد: یک سوم تماس‌های مردم در کل کشور با سامانه ۱۱۰ در تهران است و به واسطه آن ۱۳ هزار تماس عملیاتی در تهران وصل می‌شود که منجر به خروج نیروها و رساندن خود به سرصحنه است.

رئیس پلیس Police تهران بزرگ با اشاره به این مطلب که ۸۰۰ واحد عملیاتی در تهران مسئولیت رسیدگی به این ۱۳ هزار تماس عملیاتی با ۱۱۰ را دارند گفت: میانگین حضور مأموران ۷ دقیقه است اما ما شاهد زمان‌ رسیدن ۲۰ دقیقه‌ای هم بوده ایم.

سردار رحیمی گفت: ما در نیمه اول روز معمولا مشکلی از باب رسیدن سرصحنه جرم Crime به موقع نداریم اما در نیمه دوم روز به واسطه ترافیک عصرگاهی کمی زمان رسیدن به سرصحنه افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد بیشترین تماس به واسطه مشکلات ترافیکی و بعد از آن به موضوع نزاع فردی و دسته جمعی مربوط می‌شود و در جایگاه سوم موضوع سرقت Stealing است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: سرقت های خرد در چند ماه اخیر افزایش داشته است که این موضوع در کل کشور دیده می‌شود و می شود گفت تا حدودی این موضوع به شرایط اقتصادی کشور ربط دارد.

سردار رحیمی افزود: پلیس در وقوع یا عدم وقوع سرقت و جرائم نقشی ندراد یا نقش آن حداقلی است اما در حوزه کشف همه مسئولیت به عهده ماست و امروز بیش از ۷۰ درصد پرونده‌ها منجر به کشف می‌شود که در مقایسه با کل دنیا و آمارهای موجود وضعیت ما خوب است.

 

 

کدخبر: 422510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟