ارتباط و تعامل با مردم اصل پیش برنده ماموریت پلیس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار "محمد شرفی" در آخرین جلسه هماهنگی برنامه‌های پلیس Police پیشگیری برای هفته ناجا با اشاره به اینکه اساس ماموریت پلیس پیشگیری ناجا ارتباط نزدیک با مردم است، اظهار کرد: بدیهی است که تحقق واقعی چنین رابطه‌ای منجر به موفقیت روز افزون ماموریت‌های این پلیس خواهد شد.

وی ادامه داد: همکاری با شهروندان می‌تواند پیشگیری از جرم Crime ایجاد کند و اگر بتوانیم به تعداد کل جمعیت کشور عضو در این پلیس پیشگیری داشته باشیم آنگاه تا اندازه چشمگیری در این ماموریت مهم مؤثر ظاهر شده و موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: با تعامل برنامه‌ریزی‌شده، منسجم، تاثیرگذار و هدفمند با آحاد جامعه، پیشگیری از جرم توسعه بیشتری خواهد یافت.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مقابله با بی‌نظمی اجتماعی نیازمند مشارکت و همدلی همه اقشار جامعه است و اگر روابط عمومی ما قوی نباشد نمی‌توانیم مردم را جلب و جذب کنیم و در صورت تحقق این الزامات به مرحله پیشگیری تعاملی یا مشارکتی که امروز مؤثرترین نوع پیشگیری است دست خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: برای تحقق شعار هفته نیروی انتظامی " پلیس مقتدر، امین مردم " باید ماموریت‌های نیروی انتظامی و نیاز‌های مشارکتی را به درستی و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی کنیم و مردم نیز با پلیس مشارکت فعال داشته تا این اقتدار با حضور مردم و اعتماد به خادمین خود تبلور یابد.

شرفی افزود: پلیس و هریک از آحاد مردم دارای نقش‌ها و اهداف متفاوتی هستند، اما اگر بتوانیم در ایفای نقش‌ها و دستیابی به اهداف حوزه پیشگیری از جرم مشترک باشیم، به اهداف نهایی و آرمان‌های خود تا اندازه قابل توجهی دست پیدا کرده‌ایم چراکه این مشارکت درصد موفقیت را بسیار بالا می‌برد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با تاکید بر اینکه هفته ناجا فرصت مناسبی برای دستیابی به هدف غایی پلیس پیشگیری است که بخش بزرگی از آن را پیشگیری از جرم تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: این هفته پتانسیل و ظرفیتی است که می‌توان از نیروی مردم عزیز کشورمان برای پیشبرد اهداف پلیس و رسیدن به سطح بالاتری از همکاری و مشارکت مردمی بهره برد.

 

 

کدخبر: 421824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟