رضایت ۸۷ درصدی شهروندان از امنیت عمومی و داخلی کشور

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار اسکندر مومنی در گردهمایی بزرگ کارآگاهان پلیس Police آگاهی سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه شرایط امنیتی کشور در وضعیت مطلوب و قابل قبول است، افزود: جدای از اعداد و ارقام، احساس امنیت عینی و ذهنی در جامعه افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران ۹۷ نسبت به ایران ۹۶ امن‌تر شده است، تاکید کرد: در جرایم خشن و جنایی شاهد کاهش آمار هستیم. همچنین کشف جرایم افزایش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در۶ ماهه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سرقت Stealing از طلافروشی شاهد کاهش ۱۷ درصدی هستیم و در موضوع تجاوز Rape ۲۳ درصد کاهش را شاهد هستیم.

مومنی خاطرنشان کرد: در جرم Crime قتل Murder در سال ۹۷ کاهش ۱۳ درصدی داشتیم، اما سرقت موتورسیکلت ۳ درصد رشد داشته است.

وی گفت: درگیری با اشرار ۵۴ درصد افزایش داشته که بیشتر آن در مناطق مرزی رخ داده است. همچنین هلاکت اشرار ۱۱ درصد و دستگیری اشرار ۱۳ درصد رشد داشته است. با وجود افزایش درگیری ها، میزان شهدای ناجا ۲۶ درصد کاهش داشته که نشان دهنده افزایش توان و اقتدار ناجا است.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: امسال درگیری با اشرار، قانون Law شکنان و متخلفان نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد، هلاکت اشرار ۱۱ درصد و دستگیری آن‌ها ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه علی رغم افزایش درگیری‌ها شاهد کاهش تلفات نیرو‌های انسانی هستیم، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۶۰ تن مواد مخدر Drugs توسط نیرو‌های پلیس کشف شده و این در حالی است که کشفیات سلاح نیز افزایش داشته است.

مومنی به کشفیات پلیس در حوزه قاچاق Contraband کالا اشاره و بیان کرد: در ۶ ماه اول امسال ارزش ریالی کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته و این رقم معادل ۴ هزار میلیارد تومان است.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: ارزش ریالی کشفیات قاچاق در مجموع پرونده‌ها حدود ۵ درصد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۵ درصد افزایش داشته که این افزایش بیانگر رویکرد اطلاعاتی توأم با تمرکز بر پرونده‌های بزرگ و سازمان یافته پلیس است.

وی به تشریح عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با جعل و کلاهبرداری Fraud پرداخت و گفت: در حوزه جعل شاهد کاهش ۲ درصدی و کلاهبرداری ۲۵ درصد هستیم.

این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: براساس نظرسنجی‌هایی که توسط دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است مردم ۸۷ درصد از امنیت عمومی و داخلی احساس رضایت داشته اند.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی‌های یک کارآگاه مجرب و برجسته پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارآگاه باید داشتن آرامش باشد، قطعا یک کارآگاه باید امور را با آرامش خاطر دنبال کند، هر چند سرعت در پیگیری امور مهم است، اما نباید دقت فدای سرعت شود.

وی تأکید کرد: دقت، تمرکز و ریزبینی باید بارزترین ویژگی یک کارآگاه باشد به طوری که کارآگاه باید همه جزئیات صحنه را ببیند و هیچ چیزی از کارآگاه پنهان نماند.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم بهره مندی از تکنولوژی و فناوری روز و به کارگیری و تسلط بر آن‌ها تأکید کرد و گفت: جامعه روز به روز در حال پیشرفت است بنابراین کارآگاهان نیز باید بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین و تسلط بر این تجهیزات خود را ملزم کنند.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: یک کارآگاه موفق باید قدرت نظریه پردازی، فرضیه پردازی و حل آن را داشته باشد و ریزبینی، دقت و قدرت تجزیه و تحلیل امور باید بارزترین ویژگی یک کارآگاه باشد که این مهم نیازمند آموزش، تمرین و ممارست است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: قدرت پلیس در کشف جرایم بیانگر رویکرد حرفه‌ای گرایی نیروی انتظامی است.

در پایان این نشست کارآگاهان برتر کشوری معرفی و تقدیر شدند.

 

 

کدخبر: 421820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟