اعلام آمادگی سازمان جهانی اینترپل برای همکاری با پلیس ایران در راستای مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار هادی شیرزاد در نشست نیروی انتظامی با وابستگان و افسران روابط مبارزه با مواد مخدر Drugs کشور‌های خارجی مستقر در جمهوری اسلای ایران، گفت: اصحاب رسانه همکاران اصلی پلیس Police و همواره همراه با نیروی انتظامی در تلاش هستند و نقش بسزایی در تبیین نقش پلیس جمهوری اسلامی در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه این نشست هر ساله به میزبانی یک پلیس تخصصی برگزار می‌شود، افزود: برنامه امروز با بازدید از مراکز مبارزه با مواد مخدر و نگهداری و تربیت سگ‌های کارآزموده مواد یاب همراه شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به هفته ناجا، گفت: پلس بین‌الملل در هفته ناجا نشستی با سفیران کشور‌های مختلف در راستای تقویت همکاری‌ها برگزار خواهد کرد.

به گفته سردار شیرزاد، پلیس در همه جوامع سعی به مبارزه و مقابله با جرایم را دارد از این رو یک هدف مشترک را دنبال می‌کنیم و تعاملات با سایر کشور‌ها در حال انجام است.

وی در ادامه به حادثه Incident اخیر تروریستی در اهواز اشاره و تصریح کرد: "یورگن اشتاک" دبیرکل سازمان اینترپل طی پیامی از طریق پلیس اینترپل تهران (پلیس بین الملل ناجا)، حمله تروریستی و وحشیانه به مراسم رژه اهواز را که منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان شد محکوم و اعلام کرد آماده انجام هرگونه همکاری در این راستا می‌باشند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه خاطرنشان کرد: مبارزه با جرایم به ویژه جرایم سازمان یافته نیازمند همکاری جدی پلیس در سطح بین المللی است و در این خصوص همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا در خاتمه به استرداد مجرمان اشاره کرد و گفت: این مهم، جزو فعالیت‌های ما است و همکاری‌های خوبی نیز در این زمینه از سوی پلیس سایر کشور‌ها صورت می‌گیرد.

 

 

کدخبر: 420892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟