لزوم تلاش همه کشور‌های منطقه برای برخورد با جرایم سازمان یافته و تروریستی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و "رامیل اسوب اف" وزیر کشور جمهوری آذربایجان در ستاد فرماندهی ناجا دیدار و گفتگو کردند.

سردار اشتری در این دیدار اظهار داشت: امید است این گونه ملاقات زمینه ساز تداوم همکاری‌های پلیسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های پلیس Police ایران افزود: بحمدالله پلیس جمهوری اسلامی ایران حائز ظرفیت‌های مطلوبی است و توانسته با تکیه بر دانش، تخصص و مهارت پلیسی، مأموریت‌های خود را به خوبی اجرایی کند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: برای تبادل تجربیات و دانش پلیسی با کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان آماده همکاری هستیم، مطمئنا پلیس کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان، توانمندی‌های خوبی دارد که ما نیز می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر لزوم تلاش همه کشور‌های منطقه برای برخورد با جرایم سازمان یافته و تروریستی عنوان کرد: تروریسم؛ یکی از موضوعاتی است که امروزه منطقه و بسیاری از کشور‌های جهان را تهدید می‌کند و باید برای برخورد با هرگونه تحرک تروریستی در منطقه، کشور‌ها همکاری‌های مشترک را دنبال کنند.

وی با اشاره به حادثه Incident تروریستی در اهواز عنوان کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار با هرگونه تحرک تروریستی برخورد می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مشترک برای تقویت همکاری‌ها میان دو کشور به ویژه با محوریت مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریستی را مطرح کرد و افزود: اولویت اقدامات این کارگروه تخصصی باید مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر Drugs یکی از اولویت‌های اساسی پلیس ایران است که خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته و آماده ایم تجربیات خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز به کشور دوست جمهوری آذربایجان منتقل کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تقویت همکاری‌های مرزی میان دو کشور تصریح کرد: تبادل اطلاعات و تجربیات مرزی میان دو کشور می‌تواند در مبارزه با بسیاری از جرایم جلوگیری کند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان با اشاره به ظرفیت و کارکرد‌های دانشگاه علوم انتظامی امین مطرح کرد: دانشگاه علوم انتظامی امین از دانشکده‌های تخصصی برای آموزش دانش پلیسی و تربیت افسران زبده و کارآزموده تشکیل شده است و این آمادگی را داریم که در حوزه آموزشی و تبادل دانش پلیسی نیز با کشور جمهوری آذربایجان همکاری داشته باشیم.

وی همچنین در راستای ارتقاء توانمندی‌های جسمی و مهارتی پلیس دو کشور، پیشنهاد همکاری‌های مشترک را مطرح کرد و گفت: پیشنهاد بنده این است که در این راستا میان دو کشور تفاهم نامه همکاری منعقد و اجرایی شود.

 

کدخبر: 419260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟