مهدی معصوم‌بیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای خبرنگار اظهار کرد: این خبرنگاران حقیقتاً جوانمردی کرده و دلاورمردی‌های این مردم غیور را ثبت کردند؛ شهادت شهید صارمی را هم که به عنوان روز خبرنگار نام نهاده شده تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: اهمیت و جایگاه خطیر و حساس خبرنگار می‌طلبد از زحمات این قشر زحمت‌کش تقدیر شود؛ وظیفه خبرنگاران وظیفه بسیار سنگینی است چون شما هم چشم بینا و گوش شنوا هستید حلقه وصل مردم و مسؤولان و مسؤولان و مردم هستید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: رکن رکین کار شما امانت‌داری است که ویژگی ممتاز و بارزی است، این رکن را شما با رویکرد وفاق و افزایش آرامش در جامعه دنبال می‌کنید ضمن این‌که انجام رسالت خود را پی می‌گیرید، روح وفاق، انسجام، برادری و آرامش را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنید، اما در عین حال خبر را دقیق و سریع منتشر می‌کنید.

وی با بیان این‌که پاسخگو بودن رویکرد دائمی پلیس Police است، گفت: چون پلیس و سازمانی که پاسخگو است به رشد، بلوغ و بالندگی رسیده است بنابراین این از رویکردهای نیرویهای انتظامی است که در استان اصفهان این به شدت پیگیری می‌شود که یک سازمان پاسخگو باشد.

معصوم‌بیگی با اشاره به این‌که در حوزه قاچاق Contraband کالا تلاش خوبی شده است، مطرح کرد: کشف پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان 100 درصد و پرونده‌های بالای 100 میلیون 22 درصدافزایش داشته است، باندهای متلاشی‌شده نیز نسبت به مدت مشابه 9 درصد و دستگیری قاچاقچیان نیز بیش از 7 درصد رشد داشته است.

وی با ذکر این‌که رویکرد فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر قاچاق‌ها و قاچاقچیان عمده است، عنوان کرد: عمده‌ترین کالای قاچاق وارده به استان یا عبوری از استان دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و پارچه بوده است که کشفی داروهای لاغرکننده و نیروزا و بدن‌سازی بیشترین میزان بوده و بالغ بر 30 درصد نسبت به چهار ماه گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه سرقت Stealing نیز بیش از 5 هزار و 900 سارق در 4 ماهه سال جاری دستگیر شدند و بالغ بر 61 باند سرقت شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است.

وی همچنین مطرح کرد: از یک شرکت تجاری 894 میلیارد ریال تخلف ارزی کشف شد که توسط پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی شناسایی و با این مجرمان اقتصادی و ناامن کنندگان بازار Store ارز برخورد شد.

معصوم‌بیگی از کشف زمین‌خواری به ارزش 257 میلیارد ریال به عنوان یکی دیگر از اقدامات ویژه در حوزه مبارزه با مفاسد خبر داد و اذعان کرد: 46 هزار و 787 به ارزش بیش از... درصد زمین‌خواری شده بود که با هوشیاری نیروی انتظامی استان با آن مقابله شد.

وی ادامه داد: در حوزه دستگیری باندهای سرقت هم اقدامات قابل توجهی انجام شده و با باندی که بالغ بر 5 میلیارد ریال سرقت کرده بود برخورد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در حوزه مقابله با سرقت خودرو و قدرت افزایش کشف در نظر است ردیاب‌هایی در خودروها نصب شود، در این حوزه با شرکت‌های معتبر مذاکره شده که ردیاب‌ها تولید شود و در اختیار مالکان قرار داده شده و در خودروها نصب شود؛ با این اقدام قدرت کشف در این خودروها به 100 درصد نزدیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر استفاده از این ردیاب‌ها فرهنگ شود و مردم به این سمت بروند ساز و کار لازم را پلیس فراهم کرده و این شرکت‌ها این آمادگی را دارند که این تراشه را در اختیار مرم قرار دهند تا شاهد سرقت خودرو نباشیم یا کاهش یابد و امنیت و ایمنی خودرو هم افزایش پیدا می‌کند.

معصوم‌بیگی با بیان این‌که این کار برای نخستین بار در کشور در استان اصفهان به عنوان استان پایلوت آماده عملیاتی کردن است، عنوان کرد: پیش‌بینی این است که از آبان ماه نصب این تراشه به صورت گسترده در سطح استان عملیاتی شود، به محض نصب این تراشه اگر سرقتی روی دهد در هر کجای کشور می توان خودروی سرقتی را پیدا کرد.

وی با اشاره به این‌که سارق تا زمانی که بداند موفق به سرقت می‌شود انگیزه سرقت در او وجود دارد، ابراز کرد: امید دارم این اقدام در استان فراگیر شود، در رابطه با سرقت از منازل مقدمات طرحی انجام شده که تمام سریال‌هایی که روی لوازم خانه وجود دارد ثبت و این تراشه هم در قطعات سنگین نصب شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر این‌که در حوزه پلیس راهور 3 رویکرد اساسی در نظر است، توضیح داد: آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ ترافیکی، افزایش دوربین‌های پایش و کنترل سرعت که تا چند ماه آینده ظرفیت جدیدی اضافه خواهد شد و برنامه‌ریزی به منظور تقدیر از رانندگان، راکبان و عابران قانونمند رویکردهای در نظر گرفته شده در حوزه پلیس راهور است.

وی تصریح کرد: جانباختگان ناشی از تصادف Crash موتورسیکلت و عابران پیاده در ابتدای سال 57 درصد بوده که در حال حاضر 51 درصد شده است؛ این عدد باید به 30 درصد برسد که نیاز به همکاری مردم و اصحاب رسانه دارد، در این حوزه استان اصفهان با میانگین کشور چیزی حدود 15 درصد فاصله دارد.

 

کدخبر: 406422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟