رشد 80 درصدی جرایم سایبری و کاهش سرقت

به گزارش رکنا، «کلید دار امنیت خراسان رضوی» روز گذشته در آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان این مطلب افزود: اگرچه آمار وقوع جرم Crime در فضاهای مجازی روبه افزایش است به طوری که 80 درصد این گونه جرایم در خراسان رضوی رشد یافته اما از سوی دیگر نیز با تلاش مستمر پلیس، آمار کشفیات در این فضاهای پیچیده 58 درصد افزایش یافته است. سردار قادر کریمی افزود: بیشترین جرایم سایبری مربوط به مسائل اقتصادی و کلاهبرداری Fraud است با این وجود پلیس Police با تکیه بر توان علمی و تجهیزات نوین در این عرصه، موفق شده است، از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار دستگیری مجرمان این حوزه را 14 درصد افزایش دهد که این موضوع نشان می دهد، متهمان و مجرمان فضاهای مجازی بلافاصله شناسایی می شوند و مورد ردیابی اطلاعاتی قرار می گیرند.
رئیس پلیس خراسان رضوی که بر صندلی نشست خبری تکیه زده بود، در بخشی از سخنانش از خبرنگاران خواست با مهندسی افکار عمومی برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند چرا که سرمایه گذاری در حوزه اطلاع رسانی، می تواند از بسیاری آسیب های اجتماعی و جرم و جنایت Crimeجلوگیری کند.
سردار کریمی اگرچه به خاطر احساس امنیت در جامعه برخی اخبار و آمارهای وقوع جرایم را در تاریکخانه کندوهای خبری پنهان می کند اما این بار با دستی پر در جمع خبرنگاران حاضر شد و از افزایش 14 درصدیسرقت Stealing های خرد سخن گفت. اما تاکید کرد در موضوع سرقت های خرد عوامل بسیاری دخیل هستند که در حیطه وظیفه دیگر سازمان ها و نهادهاست بنابراین جلسات خوبی با دیگر بخش های دخیل در ماجرای سرقت های خرد برگزار شده است که امیدواریم تا پایان سال خبر از کاهش این گونه سرقت ها بدهیم!
وی در عین حال اخبار مسرت بخش را نیز از لابه لای پوشه روی میزش بیرون کشید و ادامه داد: سرقت های خشن در استان با کاهش 40 درصدی روبه رو بود. سردار قادر کریمی خاطرنشان کرد: با کشف 13 تنمواد مخدر Drugs طی چهار ماه ابتدایی امسال، رشد کشفیات مواد مخدر در پلیس خراسان رضوی به 33 درصد رسید.
وی تجزیه و تحلیل های کارشناسی درباره موقعیت زمانی، مکانی و دیگر عوامل دخیل در ارتکاب جرم را یکی از دلایل اصلی کاهش جرایم در خراسان رضوی دانست و افزود: مرگ و میر در جاده های خراسان رضوی 10 درصد کاهش یافته است اما هنوز هم باید با همکاری رسانه ها و انعکاس نقاط ضعف و قوت، این گونه حوادث Accidents به صفر برسد. مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی همچنین با انتقاد از صدور مجوز برای سلاح های شکاری توسط برخی ادارات، تصریح کرد: بیشترین قتل Murder های مسلحانه با سلاح شکاری انجام می شود که باید چاره ای اساسی اندیشید و در صدور مجوزها نیز تجدیدنظر کرد.
سردار کریمی همچنین از دستگیری فردی خبر داد که با ورود به داخل کانال کولر در خیابان جهان آرا، به یک طلافروشی دستبرد زده بود. وی خاطرنشان کرد: طلافروش طلاهایش را داخل گاوصندوق نگذاشته بود به همین خاطر سارق با خیال راحت حدود یک کیلوگرم طلا را به سرقت برد که با تلاش شبانه نیروهای کلانتری احمدآباد، ساعتی بعد در چنگ قانون Law گرفتار شد.
رئیس پلیس خراسان رضوی تاکید کرد: صاحب طلافروشی که با شنیدن آژیر خود را به مغازه اش رسانده بود مورد حمله سارق قرار گرفت اما با توجه به اهمیت ماجرا، سرهنگ اکبر آقابیگی (فرمانده انتظامی مشهد) در همان دقایق اولیه ارتکاب جرم و در حالی که پاسی از شب گذشته بود با صدور دستورات ویژه انتظامی، نیروهای گشت را برای شناسایی و دستگیری سارق بسیج کرد که این تلاش ها ساعتی بعد به نتیجه رسید و طلاهای سرقتی نیز کشف شد. وی گفت: متهم در بازجویی ها اعلام کرد که برای نصب کامپوزیت های طلافروشی به آن جا رفته بود که متوجه راه کانال کولر برای سرقت می شود و نقشه دستبرد را طراحی می کند.
این مقام انتظامی همچنین به قاطعیت پلیس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای برخورد با محتکران و مفسدان اقتصادی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق Contraband کالا ، در بازرسی از انبار یکی از محتکران در مشهد پنج تن قند و در نیشابور نیز هزاران تن برنج و مواد غذایی کشف و ضبط شد که این گونه اقدامات در هفته های آینده شدت می یابد.

سید خلیل سجادپور

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراف عجیب شرور معروف تهران / زندگی ام شبیه وحید مرادی است + فیلم و عکس

یک فاجعه / معلم خصوصی با 22 دختر 16 ساله چه کرد؟! + عکس

درخواست شیطانی دختر عموی عروس از تازه داماد

ناگفته های تلخ خبرنگار زن از شکنجه شیطانی در صحرا + عکس

حمله قصاب با ساطور به ماموران! +تصویر

صیغه مرد شیطان صفت شدم / او از لحظات بودن با من فیلم گرفته است!

اقدام وحشتناک پس از ازدواج پنهانی عروس و داماد + عکس

زایمان پنهانی دختر 18 ساله در دستشویی هواپیما

لیلای 15 ساله برای یک شب صیغه شد

4 ماه با مهران نامزد بودم که پارسا در ویلای شمال به من تجاوز کرد

همخوابی ثریا با یک از همکارانم در اتاق هتل / صدای وحشتناکی می شنیدم

این زن می خواهد از یک روح باردار شود ! / او با ارواح همخوابی شیطانی دارد + عکس

خودکشی مرد اردبیلی قبل از رفتن زن سابقش به حجله مرد دیگر

دختران انگلیسی زبان تهرانی چگونه سر از عشرتکده ها درآوردند؟ + تصویر

مروارید با 2 برادر به حجله رفت ! + جزییات

کدخبر: 405780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟