نیاز مرزبانی به ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی سازمانی در شهرهای مرزی

به گزارش رکنا، سردار قاسم رضایی با اشاره به بودجه مرزبانی در سال ۹۷ گفت: متاسفانه آنقدر عقب‌ماندگی در احداثات، ابنیه و خدمات مرزی وجود دارد که بودجه‌های معمول در برابر آن ناچیز محسوب می‌شود و ما برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند اعتباراتی بیش از این و برنامه‌ریزی صحیح هستیم.

وی با بیان اینکه برآوردهای ما در یک برنامه ۵ ساله، حاکی از این است که ۸ هزار میلیارد تومان برای مرزهای کشور اعتبار لازم است، گفت: نیازمند تحقق این عدد هستیم و در صورتی که این مبلغ محقق نشود، اتفاق خاصی در مرزها نخواهد افتاد.

رضایی اضافه کرد: البته خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برای مرزبانی پیش بینی شده اما علی‌رغم این موضوع،‌ باید بگوییم که این اعتبارات حتماً ناکافی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حضور نیروها در مرز و جابجایی آنان اظهارکرد: مرزبانان ما بین یگان‌های خود در شیفت‌های مختلف حاضر می‌شوند و در برخی موارد دوری از محل زندگی مشکلاتی را برای مرزبان و خانواده‌اش ایجاد می‌کند، در همین راستا لازم است منازل و شهرک‌های سازمانی مسکونی با امکانات کامل در نزدیکی مرزها احداث شود و در شهرهای مرزی کشور، شهرک‌هایی ساخته شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ساخت شهرک در شهرهای مرزی در دستور کار ناجا قرار گرفته است، گفت: این موضوع در دستور کار ماست و امیدوارم اعتبارات آن محقق شود.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برآورد ما این است که در یک مرحله، نیازمند احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مرزی آن هم به صورت شهرکی هستیم و باید خدماتی به مرزبانان داده شود که در شأن جایگاه آن‌ها و خانواده‌هایشان باشد.

 

 

کدخبر: 400898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟