ایجاد مراکز مشاوره‌ در همه کلانتری‌ها تا پایان سال ۹۸

به گزارش رکنا، سردار اشتری فرمانده ناجا در چهاردمین نشست تخصصی فرماندهان، مدیران و روسای پلیس Police پیشگیری سراسر کشور با تبریک دهه کرامت در سخنانی اظهار کرد: از زحمات همکارانم در پلیس پیشگیری استان‌ها تشکر می‌کنم که بیشترین حجم کار و پاسخگویی در این مجموعه است.
اشتری تصریح کرد: تقویت پلیس پیشگیری در اولویت برنامه‌های ناجاست. ما افتخارمان این است که خدمتگزار مردم هستیم و وظیفه ناجاست که بهترین خدمت را با سرعت بالا به مردم ارایه کند. سازمانی را نداریم که به انداره ناجا با مردم مراوده داشته باشد و وسعت کار و تنوع ماموریت‌ها و اختیارات و گستردگی ناجا را هیچ ارگانی ندارد.
فرمانده ناجا ادامه داد: کلانتری‌ها در سال ۳۰میلیون خدمت ارایه می‌دهند. خدمات انتظامی از صدور گذرنامه تا کارت پایان خدمت، این‌ها در کنار هم یک مجموعه بزرگ می‌شود. افتخار می‌کنیم خدمتگزار مردم هستیم و این برای من و همکارانم توفیق است.
وی با بیان این مطلب که استفاده از فن آوری و تجهیزات باید در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد، بیان کرد: باید به سمتی برویم که خدمات رسانی ما به روز و سیستماتیک باشد و از روش‌های سنتی به روش‌های جدید روی بیاوریم. ما کمیسیون تحول کلانتری‌ها و پایگاه‌ها را تشکیل دادیم و از این ظرفیت بهترین استفاده را بردیم.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها نیز گفت: باید فعالیت مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها پیش از پیش ارتقا پیدا کند و به سمتی برویم که اکثر کلانتری‌ها پایگاه مشاوره‌ای بشوند. پلیس پیشگیری قابلیت این را دارد که متولی این بخش باشد و تا پایان سال ۹۸باید همه کلانتری‌ها مرکز مشاوره داشته باشند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه معاونت اجتماعی ناجا در سیاست گذاری و تأمین نیرو در حوزه فعال سازی دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری و پاسگاه‌ها وظایفی دارد، عنوان کرد: پلیس مورد وثوق و اعتماد مردم است باید این سرمایه بزرگ را قدر بدانیم و برای ارتقاء روزافزون آن تلاش کنیم.
سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خطاب به فرماندهان و مدیران پلیس پیشگیری، تأکید کرد: فرماندهان، افسران، کارشناسان پلیس باید در بین آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان حضور داشته و با ارائه هشدار‌های پلیسی و توصیه ها، گام‌هایی در راستای اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه بردارند.
وی با تأکید بر لزوم ارتقاء اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات پیشگیرانه، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه نقش مهمی در کاهش وقوع جرایم دارد، هرگز افتخار ما میزان تشکیل پرونده و یا تعداد مراجعه کننده نیست، بلکه کاهش وقوع جرایم و ارتقاء احصاء امنیت را افتخار و دستاوردی بزرگ می‌دانیم.
این مقام عالی انتظامی ادامه داد: آموزش نیز از برنامه‌های جدی پلیس برای ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی فرماندهان، افسران و درجه داران است و تمام اجزای ناجا باید برای رسیدن به پلیس حرفه‌ای وحدت رویه داشته باشند.
فرمانده نیروی انتظامی، تجهیز و تقویت ایستگاه‌های بازرسی و به کارگیری افراد آموزش دیده و کارآمد در این حوزه را نیز مهم برشمرد و گفت: همواره آحاد فرماندهان، افسران و درجه داران باید بر مأموریت‌ها مسلط باشند.
وی ادامه داد: امسال در راستای تقویت پلیس پیشگیری، اعتبارات این پلیس رشد چشمگیری داشته و این نگرش نشان از عزم پلیس برای بهبود خدمات انتظامی است.
سردار اشتری در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: نباید اجازه دهیم موضوعات اجتماعی به سمت امنیتی شدن برود و باید موضوعات اجتماعی را با بهترین روش و رویکرد پیش ببریم.

 

کدخبر: 398000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟