پلیس مشکلی برای تامین امنیت زائران اربعین ندارد

به گزارش رکنا، سردار "منوچهر امان اللهی" در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی مانند همیشه در آمادگی کامل به سر می‌برد و مشکلی برای تامین امنیت صد‌ها هزار زائری که وارد استان می‌شوند، ندارد.
وی ادامه داد: بدون شک اولین چیزی که زائران در طول سفر به عتبات عالیات و شرکت در مراسم اربعین به آن فکر می‌کنند، بحث تامین امنیت است که پلیس Police تمهیدات لازم را در این خصوص خواهد اندیشید تا همه زائران به سلامت سفر زیارتی خود را به انجام برسانند.
امان اللهی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر هیچ گونه حادثه Incident امنیتی برای زائران کربلای معلی رخ نداده است و تمامی هموطنان با صحت و سلامت کامل از استان ما خارج شده اند.
رئیس پلیس کرمانشاه تاکید کرد: امسال نیز پلیس با همه توان در راستای برقراری امنیت زائران امام حسین (ع) تلاش خواهد کرد.
وی افزود: خدمت به زائران اربعین افتخار و سعادت بزرگی است که چندسالی است نصیب ماموران انتظامی استان کرمانشاه شده است.
امان اللهی در پایان خواستار درنظرگرفتن اماکنی مناسب برای استقرار تجهیزات و امکانات پلیس در مرز خسروی برای کنترل تردد احتمالی زائران اربعین شد.
با توجه به حضور بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین در صورت بازگشایی مرز خسروی و اینکه این مرز با ۳۰۰ کیلومتر فاصله، نزدیکترین نقطه به کربلای معلاست، پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ هزار زائر بتوانند از این طریق به عتبات عالیات سفر کنند.
اربعین حسینی امسال طبق تقویم روز سه شنبه هشتم آبان مصادف با ۲۰ صفر خواهد بود.

 

کدخبر: 379073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟