آماده باش نیم میلیون نفر در طرح ترافیکی نوروز 97

به گزارش رکنا، سردار تقی مهری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفرنوروز 97 که صبح امروز با حضور فرمانده ناجا، وزیر راه، رییس سازمان میراث فرهنگی، رییس سازمان اورژانس و ... در جوارحرم امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: از روزهای گذشته برای برگزاری طرح ترافیکی نوروز 97 دست به دست هم دادیم و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام گرفت که باید از تمام دستگاه‌های مسئول دراین طرح قدارانی کنم.
مهری با بیان اینکه این طرح نوروزی در سراسر کشور از 24 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد داشت، گفت: ما تمام امکاناتمان را در حوزه برون شهری و درون شهری آماده کرده‌ایم و هماهنگی بسیار خوبی در سطح کشور وجود دارد.
رییس پلیس Police راهور ناجا با بیان اینکه حدود نیم میلیون نیروی خدماتی، امدادی و پلیس راهور تنها در حوزه ترافیکی در طرح نوروزی امسال به صحنه آمده‌اند گفت: امیدواریم امسال نوروزی ایمن‌تر داشته باشیم و به شعار امسال که « نشاط بهاری با نظم امنیت و پرهیز از خطر و آرامش در سفر » است، برسیم.
مهری در بخش دیگری از سخنان خود به آمار حوادث Accidents و سوانح رانندگی در طرح نوروزی 96 اشاره کرد و گفت: در این طرح 40 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی بود. همچنین 23 درصد تصادفات به خاطر سرعت غیر مجاز و 20 درصد تصادفات به دلیل سبقت غیر مجاز بوده است.
رییس پلیس راهور ناجا در عین حال این را گفت که در نوروز 96 نسبت به نوروز 95 مردم بیشتر قوانین را رعایت کردند؛ به طوری که شمار جانباختگان ده درصد کاهش داشت.
به گفته مهری، در سال‌های اخیر میل به سفر 2.5 برابر افزایش داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟