اتمام حجت پلیس با مجرمان سال‌ های گذشته در شب چهارشنبه آخر سال

به گزارش رکنا، سردار محمد شرفی رئیس پلیس Police پیشگیری ناجا با اشاره به اقدامات انجام گرفته و طرح‌های تدوین شده پلیس پیشگیری ناجا برای آخرین چهارشنبه سال، اظهار کرد: اقدامات مجموعه پلیس پیشگیری برای این مراسم به دو بخش پیش از ماموریت و هنگام اجرای آن تقسیم می‌شود.
وی افزود: از جمله اقداماتی که پیش از فرارسیدن چهارشنبه آخر سال به وسیله پلیس پیشگیری انجام شده، توجیه و آموزش کامل کارکنان در رعایت اصول و مقررات حفاظتی و نحوه اجرای مأموریت در این روز و همچنین آگاه‌سازی قشر جوان و دانش‌آموزان در مدارس و توزیع بروشور،نسبت به عواقب استفاده از مواد محترقه و دستگیری پس از آن توسط نیروهای پلیس بوده است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از رخدادهای ناگوار شماری از اشخاصی که در سال‌های گذشته سابقه ارتکاب اعمال شرورانه یا فروش مواد منفجره و محترقه ممنوعه را داشتند پیش از چهارشنبه به یگان‌های انتظامی فراخوانده شدند و ضمن دادن تذکرات لازم، از آنان تعهداتی برای حسن رفتار نیز دریافت شد.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی عملیات در این مراسم، همکاری و تقسیم وظایف یک اصل انکارناپذیر است، در همین راستا به منظور هم پوشانی امنیتی تعامل لازم با سایردستگاه ها امنیتی نظیر بسیج، سپاه پاسداران و ... انجام شد و برای دستیابی به نتیجه هرچه بهتر، با سازمان‌های آتش‌نشانی، اورژانس، شهرداری، هلال احمر و... در رابطه با پاک سازی محل‌های آتش‌سوزی، مداوا و انتقال مجروحان احتمالی در حوادث Accidents ناشی از انفجار مواد محترقه و اطفاء حریق، هماهنگی‌های لازم انجام گرفت.
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی از فضای موجود در شب چهارشنبه آخرسال در نیروهای پلیس وجود دارد، اظهار کرد: در بخش‌هایی مانند پمپ‌های بنزین و صنف رنگ‌فروشان که پتانسیل ایجاد خطر وجود داشت، هماهنگی‌هایی شد تا از فروش بنزین به صورت گالنی و مواداولیه رنگ سازی مانند اکلیل وسرنج به افراد فرصت‌طلب و سودجو خودداری شود.
وی در ادامه تشریح اقدامات پیشگیرانه پلیس برای چهارشنبه پایانی سال، گفت: پایش فضای مجازی در همه بخش‌ها برای حفظ اشراف بر فضای عمومی و جلوگیری از ایجاد فضای تنش‌آمیز و توجیه و آموزش کارکنان ایستگاه‌های ایست و بازرسی برای جلوگیری از ورود مواد محترقه و منفجره و همچنین پیش‌بینی تیم‌های کشف وخنثی سازی با تسلط و آمادگی لازم برای شرایط خاص از دیگر تمهیدات نیروی انتظامی پیش از آغاز شب چهارشنبه پایان سال است.
شرفی افزود: شارژ یا تحویل کپسول‌های آتش‌نشانی به یگان‌های انتظامی و توجیه مدیران مجتمع‌های مسکونی بزرگ در مورد همکاری با پلیس، رعایت ضوابط و پرهیز از هرگونه بی‌نظمی نیز، به طور کامل انجام شده است.
این مقام ارشد انتظامی در بخش دوم سخنان خود به اقداماتی که در متن و جریان شب چهارشنبه آخر سال توسط پلیس پیشگیری انجام خواهد گرفت، پرداخت و گفت: گماردن عوامل انتظامی در محل‌های شلوغ، پمپ بنزین و جایگاه‌های سی ان جی و اماکنی همچون فرمانداری‌ها، تقویت نیروهای فوریت‌های پلیسی 110 و توجیه نگهبانان کلانتری و پاسگاه‌ها در عصر روز سه‌شنبه و همچنین تشدید حفاظت انبارهای مواد ناریه در روزهای پایانی سال و نظارت بیشتر بر جا به جایی محموله‌ها از اقدامات اصلی پلیس پیشگیری در این شب به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: پلیس به بانک ها، فروشگاه‌های بزرگ و طلافروشی‌ها نیز اطلاع داده است که در شب چهارشنبه از فعالیت اقتصادی تا حصول اطمینان از پایان مراسم پرهیز کرده و مواد آتش‌زای موجود در فروشگاه‌های خود را در محل امنی که قابل دسترسی نباشد، نگهداری کنند.
شرفی ادامه داد: در جریان این مراسم پلیس افرادی را که سوابق‌ سوء سنگینی در این زمینه دارند را زیر نظر خواهد داشت و افزون بر آن با پایش تصویری معابر بر وضعیت خیابان‌ها نظارت کامل داشته و ضمن پاک سازی ساختمان‌های نیمه کاره و متروکه، حفاظت محیط درونی و پیرامونی پایانه‌های مسافربری را نیز تشدید خواهد کرد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از استقرار ایستگاه‌های ایست و بازرسی موقت، تشدید حفاظت از اماکن، تأسیسات و شخصیت‌های دارای رده حفاظتی، افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی در مناطق مشخص برای جلوگیری از سوء‌استفاده عناصر معاند و برخورد قاطع و قانونی با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه، انفجاری و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی به عنوان دیگر فعالیت‌های عمده پلیس یاد کرد و گفت: به یاری پروردگار، در این زمینه‌ها جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.
وی به لزوم توجه به روان سازی ترافیک وپیشگیری از راهبندان‌های ساختگی نیز اشاره کرد و گفت: پلیس پیشگیری به هیچ وجه چنین اجازه‌ای به اخلا‌ل گران در عرصه نظم و امنیت نخواهد داد و در این ماموریت نهایت همکاری را با همکاران پلیس راهور خواهد داشت.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ظرفیت بسیار عالی پلیس افتخاری نیز در تأمین امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم در شب چهارشنبه پایان سال نیز بهره‌گیری خواهد شد، گفت: از بعد معنوی نیز رعایت اخلاق اسلامی،سعه صدر در برخورد،پرهیز از هرگونه بی‌احترامی به مردم و همچنین داشتن نظارت لازم بر نحوه دستگیری متهمان و رعایت حقوق شهروندی به صورت جدی در دستور کار کارکنان پلیس پیشگیری ناجا قرار گرفته است.
شرفی در پایان سخنان خود با تاکید بر توجه پلیس پیشگیری بر نظارت و کنترل مستمر فرماندهان و واحدهای نظارتی بر صحت عملکرد نیروهای اقدام کننده در مأموریت چهارشنبه آخر سال و پرهیز از هرگونه اقدام سلیقه‌ای، عجولانه و تنش‌زا در اجرای مأموریت توسط کارکنان از شهروندان عزیز نیز خواست تا با داشتن نهایت همکاری با پلیس روزهای پایانی سال را با سلامتو شادمانی سپری کنند تا خاطره ناگواری بر جای گذاشته نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 365906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟