ردیابی هکر سایتهای خبری در آمریکا و انگلیس / دستگیری قاتلان ماموران پلیس در شرق کشور

به گزارش رکنا، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره ماجرای هک شدن سایت چند روزنامه اظهار کرد: در این زمینه باید بگویم که هیچ شکایتی به پلیس Police ارجاع نشده است. اما در بررسی‌های ما مشخص شد که این اقدام تنها مربوط به صفحه اول این سایت‌ها بوده و هیچ حرکتی در عمق سایت‌ها انجام نشده است.
منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پلیس فتا اقدامی برای بررسی امنیت دیگر سایت‌های خبری دارد یا خیر؟ اظهار کرد: یکی دو سال پیش که چند سایت دولتی مورد حمله هکرها قرار گرفت، پلیس فتا به این سازمان‌ها و ادارات هشدار داده بود. در حال حاضر نیز هشدار این است تمامی سایت‌های خبری و رسانه‌ها باید امنیت خود را بیشتر کنند تا نفوذ به آنها به راحتی ممکن نباشد.
سخنگوی ناجا درباره شکایت ناجا از شهرداری تهران گفت: باتوجه به اطلاعیه روابط عمومی شهرداری تهران مبنی برنبود قرارداد میلیاردی با ناجا، نیروی انتظامی نیز شکایت خود را از شهرداری تهران پس گرفت.

۷۴ درصد از کل جرایم سایبری که به پلیس فتا ارجاع شده کشف شده است
منتظرالمهدی در عین حال با اشاره به عملکرد پلیس فتا در سال جاری اظهار کرد: امسال ۷۴ درصد از کل جرایم سایبری که به پلیس فتا ارجاع شده کشف شده است. کلاهبرداری Fraud همچنان در صدر جرایم این حوزه است.
وی اضافه کرد: در حوزه فضای مجازی و پیشگیری از جرایم عامل مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد ارتقای سواد و دانش در این فضاست تا افراد و کاربران فریب این فضاها را نخورند.
سخنگوی ناجا همچنین با اشاره به شایعه‌ای که چندی پیش در خصوص موسسه راهگشا و واریز بخشی از وجوه تعویض پلاک به حساب شماری از فرماندهان نیروی انتظامی گفت: این شایعه از اساس کذب است. همان موقع ما این موضوع را بررسی کردیم تا ببینیم چه کسانی موضوع واریز پول‌های تعویض پلاک به حساب مسئولان ناجا را مطرح کردند و جالب است که این شایعات درست همزمان با ایامی مطرح شد که پلیس تاکید داشت که برای ثبت و نقل و انتقال خودرو دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست.
سخنگوی ناجا ادامه داد: آن زمان پلیس امنیت پیگیری کار را بر عهده گرفت و پنج عامل شایعه ساز را شناسایی و دستگیر کرد. من علاقه‌ای نداشتم که این موضوع را بگویم اما متاسفانه این چند نفر از کارکنان دفترخانه‌ها بودند.

هزینه نقل و انتقال خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون ۵۰ هزار تومان است
منتظرالمهدی همچنین درباره پرداخت هزینه برای نقل و انتقال خودرو و دریافت سند آن اظهار کرد: برای خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان ۵۰ هزار تومان و برای خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۱۰۰ هزار تومان هزینه دریافت می‌شود.
منتظرالمهدی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سهم دستگاه‌ها در حوادث Accidents رانندگی اظهار کرد: برابر قانون Law میزان سهم دستگاه‌ها در هرتصادف Crash از سوی کارشناسان بررسی و اعلام می‌شود. البته متاسفانه راننده‌ها همچنان بیشترین سهم را دارند.
سخنگوی ناجا با اشاره به استانداردهای خودروسازان در ایران و کشورهای اروپایی اظهار کرد: خودروسازان در اروپا می‌بایست ۱۲۰ استاندارد را رعایت کنند. این در حالیست که خودروسازان در کشور ما ملزم به رعایت ۵۱ استاندارد هستند.

شناسایی ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و معابر درون شهری
وی با اشاره به دیگر عوامل منجر به بروز تصادفات رانندگی اظهار کرد: در جاده‌ها و معابر درون شهری بیش از ۵۲۰۰ نقطه حادثه Incident خیز شناسایی شده است، کم کردن نقاط حادثه خیز کار سختی است و این در حالیست که قبلا تعداد این نقاط ۸۰۰۰ نقطه بوده است.
سخنگوی ناجا با اشاره به ضرورت ایمنی جاده‌ها و خودروها، گفت: اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید جاده باید بخشنده باشد. یعنی اینکه جاده طوری نباشد که پس از وقوع حادثه رانندگی آن را تشدید کند بلکه باید از شدت آن بکاهد. خودرو نیز باید همینطور باشد. یعنی اگر یک زمانی راننده‌ای خطایی کرده و منجر به تصادف شد خودرو باید آنقدر ایمن باشد که جان راننده را حفظ کند.
وی با تاکید بر اینکه پلیس نیز باید امکاناتش بیشتر باشد افزود: دستگاه‌های امدادی ما نیز باید امکانات‌شان بالا باشد. همانطور که می‌دانید حدود ۵۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی بعد از صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهد که این نشان می‌دهد که باید امکانات حوزه امدادی نیز تقویت شود که البته این را هم بگویم که همه دستگاه‌ها با تمام توان در این زمینه مشغول فعالیتند که کاهش آمار جان باختگان حوادث رانندگی علی رغم افزایش تعداد خودروها نشان دهنده این موضوع است.

دستگیری عاملان شهادت سه مامور نیروی انتظامی
سخنگوی ناجا در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه از شناسایی و دستگیری سه عوامل شهادت سه مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر Drugs ناجا در شرق کشور خبر داد و گفت: در این زمینه سه نفر دستگیر شدند که بررسی سوابق‌شان نشان داد که آنان از عناصر اصلی قاچاق Contraband مواد مخدر و دارای سوابق متعدد شرارت و ایجاد ناامنی در شرق کشور هستند.
منتظرالمهدی به آمار کشفیات مواد مخدر در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: ۶۴۵ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون کشف شده که ۸۷ درصد این کشفیات در استان‌های شرقی و جداره مرز انجام شده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره طرح ترافیک جدید پایتخت اظهار کرد: این طرح در شورای ترافیک شهر تهران که ریاستش را شهردار بر عهده دارد تصویب شده و پلیس راهور نیز یکی از اعضای آن است. این طرح در ابتدا ایراداتی داشت اما با طرح چند الزام از سوی پلیس این اقدامات لحاظ شد.

شروط پلیس برای اجرای طرح ترافیک جدید تهران
سخنگوی ناجا اضافه کرد: پلیس بر اجرای طرح ترافیک جدید تهران تاکید دارد و بر سر سلامت مردم هرگز مماشات نمی‌کند. بنابراین سه الزام را مطرح کرد مبنی بر اینکه آلودگی هوا بیشتر نشود، ترافیک افزایش نیابد و فشار مضاعفی نیز بر مردم وارد نشود.
منتظرالمهدی با بیان اینکه پولی شدن طرح زوج و فرد نیز با عدم موافقت پلیس همراه بوده و در نهایت تصویب نشد.
وی ادامه داد: مسئولان در این زمینه اعلام کردند که ورود خودرو با اجرای این طرح از ۱۲۹ هزار خودرو به ۱۰۳ هزار خودرو می‌رسد. پلیس در این زمینه هیچ دخل و تصرفی ندارد و طرح در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است. پلیس تاکید داشت که باید برای اجرای این طرح مبادی ورودی و خروجی طرح دارای دوربین باشد.

شناسایی حدود ۱۰۰ هزار پلاک مخدوش در تهران
وی همچنین از شناسایی ۹۹ هزار و ۵۵۶ خودروی پلاک مخدوش در تهران خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳۱ مورد خودرو نیز به دادگاه منتقل شدند.
سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بودجه ناجا اظهار کرد: ناجا همواره با کسری بودجه مواجه بوده و نیاز داریم تا به شکل جدی‌تر برای تجهیزات ناجا اقدام شود.
وی درباره اینکه درآمد حاصله از جریمه‌های رانندگی صرف چه چیزی می‌شود؟ گفت: ۶۰ درصد جریمه‌ها به حساب شهرداری و راهداری وارد می‌شود. ۲۰ درصد به صندوق دیات، ۱۵ درصد راهور و پنج درصد نیز برای فرهنگسازی هزینه می‌شود که باید تمام این بودجه‌ها در همان بخش هزینه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 356868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟