مدرن سازی پلیس پایتخت از طریق توانمند سازی علمی

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس Police پایتخت در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک هفته پژوهش به اندیشمندان درون و برون سازمانی و همچنین کارکنان دفتر تحقیقات کاربردی برجستگی انسان را در تحول، تغییر و پیشرفت برشمرد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که پلیس باید مدرن و به روز باشد، گفت: با کارآمدی، پژوهش و توانمندسازی علمی می توان پلیس پایتخت را به یک پلیس مدرن و امروزی بدل ساخت.
وی تصریح کرد: مسایل امروز در جهان، نیاز به استفاده از فنون و روش های علمی دارد و ما در صورتی موفق عمل خواهیم کرد که علم و تکنولوژی جدید را با تجربه عملی کارکنان پیشکسوت و بازنشسته پلیس تلفیق کنیم.
رحیمی با عنوان این مطلب که پلیس به دنبال تخصصی سازی و پیشرفت علمی است، گفت: ما به دنبال مطالعاتی هستیم که در کار پلیس اثربخش باشد و چالش ها و کاستی ها را شناسایی نماید تا ویژگی های یک پلیس کارآمد را مشخص کند.
رئیس پلیس تهران بزرگ، بیان کرد: دفتر تحقیقات کاربردی مجموعه ای پژوهشی و تحقیقاتی است که باید با انجام تحقیقات کیفی به نیروهای تحت امر فرماندهان کمک کند تا بهتر از گذشته فعالیت خود را انجام دهند و به انجام وظیفه بپردازند.
وی فلسفه وجودی دفتر تحقیقات کاربردی را، بهبود کیفیت ماموریت های پلیس پایتخت برشمرد و افزود: اقدامات، پژوهش ها و فعالیت های این دفتر باید کاربردی باشد چرا که نگاه فرماندهان کاربردی است، نه سمبولیک.
رحیمی، با اشاره به موفقیت طرح های رعد، در پیشگیری از وقوع جرم Crime و کاهش سرقت، اظهار داشت: باید تلاش بیشتری در زمینه مساله شناسی و حل مساله صورت پذیرد و در این میان دفتر تحقیقات کاربردی فاتب باید بیش از گذشته نگاهی علمی – پژوهشی داشته باشد و راهکارهای جدید در خصوص طرح های انتظامی به فرمانده بدهد.
رئیس پلیس پایتخت در پایان با تاکید بر استفاده از تجریبات بازنشستگان نیروی انتظامی و اندیشمندان برون سازمانی و درون سازمانی، گفت: اندیشمندان علمی خوبی در بدنه نیروی انتظامی مشغول به کار هستند که باید شناسایی و به همکاری دعوت و از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 337973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟