مقابله با جرایم سازمان یافته و بین المللی نیازمند تعامل کشورهاست

به گزارش رکنا، سردار محسن فتحی زاده در نشست تخصصی پلیس Police بین الملل با افسران رابط اینترپل استان ها، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست به ویژه سردار " مسعود رضوانی "؛ رئیس پلیس بین الملل ناجا و با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا و منطقه ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز در کانون توجهات قرار گرفته و همه به ظرفیت و قابلیت های نظام واقف هستند .
وی با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در منطقه افزود: امنیت بی بدیل کشور پس از لطف و عنایت خدواند متعال، تدابیر مقام معظم رهبری مرهون خون شهدا ، هوشیاری نیروهای مسلح و انسجام مردمی است و باید قدردان این نعمت بزرگ یعنی امنیت باشیم.

نقش اثرگذار پلیس در معرفی و شناسایی ظرفیت های نظام
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار پلیس در معرفی و شناسایی ظرفیت های نظام ، بیان کرد: امروز علاوه بر ارتقاء روابط بین الملل ، جایگاه پلیس هم در منطقه ارتقاء پیدا کرده است و باید برای رشد این جایگاه در سطح بین الملل ، از همه ظرفیت های موجود بهره بگیریم.
سردار فتحی زاده با بیان اینکه مقابله با جرایم سازمان یافته و بین المللی نیازمند تعامل کشورهاست، گفت: اهداف بلندی در سطح بین الملل داریم و باید راهبردهایمان را در این عرصه با برنامه ریزی و جدیت دنبال کنیم.
این مقام ارشد انتظامی " آمادگی " را شرط اصلی در اجرای هر مأموریتی برشمرد و افزود: لازم است با شناسایی نیازها و رفع ضعف ها و کاستی ها در جهت توسعه و پیشرفت گام برداریم.

رفتار هوشمندانه و تعامل با دستگاه های مختلف رویکرد پلیس ایران
سردار فتحی زاده ادامه داد: " رفتار هوشمندانه" و "تعامل با دستگاه های مختلف نظام" از رویکردهای پلیس جمهوری اسلامی ایران است. در کنار توجه به این مولفه ها ، سرعت عمل اصل اساسی برای پیشبرد اهداف و مأموریت ها می باشد.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار پلیس بین الملل در پیشبرد اهداف خاطر نشان کرد: تربیت افسران لایق ، توانمند ، دارای ویژگی های تخصصی و مسلط به زبان کشورهای دیگر؛ لازمه توسعه روابط بین الملل و فعالیت در این حوزه است.
وی اضافه کرد: استفاده از سامانه های به روز و نوین نیز در ارتقاء توانمندی های این پلیس کارآمد است.
این مقام عالی انتظامی در ادامه بر لزوم شناسایی افسران توانمند برای فعالیت در پلیس بین الملل تأکید و بیان کرد: افسران مستعد ، توانمند ، متعهد و متخصص در عرصه بین الملل باید شناسایی و به کارگیری شوند، چرا که معتقدیم افسران رابط کارآمد در معرفی ظرفیت و قابلیت های پلیس نقش چشمگیری دارند.
سردار فتحی زاده ادامه داد: باید برای توسعه فعالیت ها در عرصه بین الملل برنامه ریزی و تمرکز کنیم و از ظرفیت های موجود برای تقویت تعاملات بین المللی بهره مند شویم.
وی خطاب به افسران رابط گفت: انتظار است در مأموریت ها قوی ، مقتدر ، توانمند ، منضبط و هماهنگ با مرکزیت ناجا ظاهر و مأموریت ها را با کیفیت و دقیق بالا انجام دهید.
بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار فتحی زاده در پایان با اشاره به عملکرد مطلوب این پلیس در عرصه بین الملل ، بیان کرد: امید است موفقیت های پلیس بین الملل روز افزون باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 337904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟