پویا شدن کلانتری ها در طرح تحول/تقویت ابعاد عملیاتی در مدیریت جرم

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی صبح امروز در جلسه کمیسیون تحول کلانتری ها در پلیس Police پیشگیری تهران که با حضور روسای پلیس های تخصصی و سرکلانتری ها برگزار شده بود، گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی شورای عالی تحول کلانتری ها تشکیل شده که در تهران بزرگ کمیسیون مربوطه و کمیته های نه گانه در جهت ارتقا وضعیت نیروهای کلانتری و فیزیکی این مقرهای انتظامی تشکیل شده است.
وی افزود: مهمترین رکن ناجا کلانتری ها هستند و باید با تمام وجود به این مقرها توجه شود و کلانتری ها باید احترام و تکریم ارباب رجوعان را در دستور کار خود قرار دهند.
رحیمی با اشاره به اینکه کلانتری ها باید حافظ شان و شخصیت شهروندان باشند افزود: طرح تحول کلانتری ها گامی در جهت ارتقا امنیت و رضایتمندی شهروندان است و رعایت حقوق شهروندی از الزامات طرح تحول برشمرده شده است.
وی تاکید کرد: کلانتری ها از آنجا که به امور شهروندان رسیدگی می کنند باید رو به رشد و تحول باشند و این تحول با ارائه آموزش و نظارت همراه است.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ کار خیری بالاتر از حل مشکل مردم نیست و این عبادت بزرگی است و خدمت توام با کرامت باید مورد توجه ماموران کلانتری قرار گیرد. در این راستا نیز بر آموزش های حقوق شهروندی تاکید فراوان داریم و از مجرب ترین اساتید دانشگاهی بهره می بریم و از نیروها امتحان گرفته می شود و نتیجه این امتحان در ارزیابی آنان لحاظ خواهد شد.
رئیس پلیس پایتخت ارتقای مهارت های تیراندازی، دفاع شخصی و آمادگی جسمانی را از دیگر برنامه های پلیس پایتخت برای نیروهای کلانتری برشمرد و افزود: سعی می کنیم در ماموریت ها کارآمدی پلیس را بالا برده و در نتیجه امنیت را به شهروندان هدیه کنیم.
رحیمی یکی دیگر از برنامه های مهم این طرح را ارتقا مهارت رفتاری و منش پلیسی در کلانتری ها برشمرد که در مواجهه با شهروندان به ویژه بزه دیدگان موجب افزایش احساس امنیت می شود.
وی گفت: تقویت ابعاد عملیاتی کلانتری ها در این طرح را بر جریان جرم، جغرافیا و اطلس وقوع جرم Crime برتری می دانیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟