سردار حسین رحیمی پیش‌از‌ظهر روز سه‌شنبه در محل پلیس Police پیشگیری تهران بزرگ ضمن بازدید از دستاوردهای سرکلانتری‌های نه‌گانه پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: طی ۴۸ ساعت همکارانم در کلانتری‌ها به ۱۵۸ پاتوق خلافکارها پاتک زدند و موفق شدند در این عملیات ۳۷۳ نفر سارق و مالخر سابقه‌دار را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف هزاران مورد سرقت Stealing خُرد و کلان در محدوده سرکلانتری‌های شهر تهران گفت: با اجرای عملیات رعد ۴، ۱۴ باند سارقان خانه، املاک، اموال دولتی، ادارات و کارخانجات و کیف‌قاپ شناسایی و دستگیر شدند و ماموران موفق شدند ۲۰۰دستگاه انواع خودروی سواری، موتورسیکلت و دوچرخه را از مخفیگاه متهمان دستگیرشده کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این‌که ارزش اموال کشف‌شده از متهمان ۶‌میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: همکارانم در پلیس مبارزه با مواد‌مخدر و همچنین کلانتری‌ها در اجرای این عملیات گسترده موفق شدند ۳۰۷ کیلو انواع موادمخدر را از ۲ موادفروش سابقه‌دار و توزیع‌کننده بزرگ کشف و ضبط کنند و کلانتری‌ها نیز موفق به کشف ۵۰ کیلوگرم انواع‌مخدر که جهت توزیع در بین مصرف‌کنندگان بسته‌بندی شده بود، شدند. وی با اشاره به شناسایی و انهدام سه باند بزرگ قاچاق Contraband کالا و لوازم الکترونیکی و گوشی‌های تلفن همراه و رسیور افزود: از محل اختفای متهمان قاچاق کالا و ارز مقدار قابل توجهی البسه، پارچه و انواع لوازم الکترونیکی کشف و ضبط شد که براساس برآوردهای انجام‌شده ارزش این اموال ۴.۵ ‌میلیارد تومان اعلام شده است.

سردار رحیمی به کشف ۶۰‌هزار سی‌دی مستهجن و بازی‌های شیطان‌پرستی در اجرای طرح رعد ۴ اشاره کرد و گفت: هدف پلیس از اجرای طرح‌های منظم رعد در کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها نشان‌دادن توانمندی پلیس و برخورد با افرادی است که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی را دارند. وی افزود: قصد داریم با تمام توان ریسک وقوع جرم Crime را برای خلافکاران به‌ویژه در پایتخت بالا ببریم. چرخه ارتکاب به جرم با اقدامات آفندی پلیس ناکام خواهد ماند، اجرای این طرح‌ها براساس نیازسنجی‌هایی صورت می‌گیرد که توسط مرکز پژوهش‌های پلیس و به درخواست شهروندان انجام می‌شود. رئیس‌پلیس پایتخت با اشاره به این‌که در عملیات شامگاه سه‌شنبه ماموران کلانتری در سطح شهر تهران بیش از ۳۰ قبضه سلاح جنگی، شکاری و قلابی از محل اختفای متهمان کشف و ضبط شده است، گفت: در اجرای طرح‌های امنیتی از دستگاه قضائی که همواره یار و پشتیبان نیروهای پلیس است، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به متوسط سنی متهمان دستگیرشده، افزود: متهمان بین ۱۸ تا ۳۸‌ سال دارند و در بین آنها چندین نفر متهم افغانستانی نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند. رحیمی افزود: در این عملیات اعضای باند دو نفره افغانستانی دستگیر شدند که در محدوده شهرری و حوزه استحفاظی سرکلانتری نهم تهران بزرگ اقدام به سرقت احشام می‌کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 325361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟