به گزارش رکنا، اسداله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه ستاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۸۰۹۱ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱۳۹۴ کیلوگرم بوده است که ۶۳ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
وی افزود: در این مدت نیز ۲۱۴۷ حشیش، ۱۶۰۵ کیلوگرم هروئین، ۱۹۶۰ کیلوگرم مرفین و‌‌ ۱۶ کیلوگرم شیشه ‌‌و ۹۶۶ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۵۵۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر Drugs در این دوره ۱۱ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.
هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۸۰۷۶ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد به ترتیب بیشترین تعداد به ترتیب با ۳۱۷۳ و ۲۰۷۰ عدد مربوط به استان های همدان و کرمانشاه است ، یعنی استان‌هایی که در مسیر ورود مواد پیش ساز و قرص های روانگردان از مرزهای غرب و شمال غرب کشور قرار دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۵۱۵ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۱۹.۴ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان خراسان جنوبی با ۲۵۸۶ کیلوگرم، فارس با ۲۲۰۹ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۲۰۵۶ کیلوگرم و هرمزگان با ۲۰۱۱ کیلوگرم و تهران با ۱۲۱۴ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۶۶۳۰ نفر بوده که از این تعداد ۵۸۴۵ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.
هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۷۳ نفر قاچاقچی، ۲۸۵۴ توزیع کننده و خرده فروش و ۲۸۱۸ نفرمعتاد Addicted متجاهر دستگیر شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 324072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟