کاهش 18 درصدی تلفات رانندگی در تعطیلات عید فطر

نخس نشست فصلی روسای پلیس Police راهور ناجا با حضور روسای پلیس راهور و راه سراسر کشورو فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز برگزار شد.

سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در این مراسم گفت: هدف این نشست ارزیابی عملکرد همکاران خصوصا در مقطع مهم تعطیلات نوروزی و طرح های ترافیکی و‌همچنین برنامه ریزی برای فصل آینده است.

وی گفت: یکی از طرح های مهم،طرح ویژه نوروز بود. در نوروز ۹۶ نسبت به نوروز ۹۵ از سایر بخش های انتظامی بیش از ۵ هزار نیرو به کمک راهور آمدند و نتیجه خوبی گرفتیم که حاصل همکاری دستگاه ها، مردم و رسانه ها بود.

سردار مهری ادامه داد: در تعطیلات نوروزی ۹۶ شرایط جوی متفاوتی نسبت به سال ۹۵ داشتیم که با این وجود جان باختگان حوادث Accidents جاده ای 9.6 درصد کاهش داشت.

وی درباره عوامل تصادف Crash در تعطیلات نوروزی در امسال گفت: سه عامل اصلی تصادف، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ بود.

رئیس پلیس راهور همچنین با اشاره به طرح های مهم ترافیکی گفت: برقراری نظم و انضباط در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و دوره تبلیغات بیش از یک ماه انرژی نیروها را گرفت و گاهی در یک شهر دو کاندیدا مراسم داشتند که نیروها باید تقسیم می شدند تا نظم برقرار شود.

وی به طرح‌های ترافیکی سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: طرح ترافیکی تعطیلات عید فطر همزمان با آغاز طرح تابستانه شد.

مهری ادامه داد: در تعطیلات عید فطر نسبت به سال‌های قبل روز‌های بیشتری داشتیم با این حساب در مسیر‌های شمالی ترافیک در راه مانده نداشتیم. با توجه به افزایش خودرو و سفر در تعطیلات فطر، امار در صحنه حاکی از کاهش 18 درصدی تلفات است.

رئیس پلیس راهور سال گذشته طرح تابستانه از ۱۶ تیر اغاز شد اما امسال از‌ روز نخست تیر تا پایان شهریور با همکاری همه دستگاه ها این طرح اجرا می شود.

در حاشیه این مراسم از اپلیکیشن موبایلی بازرسان نامحسوس و‌کتب تالیفی پلیس راهور رونمایی شد.همچنین روسای برتر استانی نیز تقدیر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟