لزوم تعریف و تدوین سیاست های کلان رسانه ای پلیس / سردار مومنی اعلام کرد

به گزارش رکنا، سردار اسکندر مومنی در نشست هم اندیشی میز رسانه و افکار عمومی مرکز مطالعات راهبردی ناجا، با بیان اینکه امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی و پیشرفت تکنولوژی هر فردی می تواند یک رسانه باشد، اظهار کرد: با دسترسی آسان به امکانات ارتباطی پیشرفته، سرعت تبادل اطلاعات و اخبار بسیار افزایش یافته است.
وی با ذکر مثالی در خصوص چگونگی فرایند تبادل اطلاعات و اخبار، افزود: ممکن است حادثه Incident ای در محلی رخ دهد و فردی با بهره گیری از شبکه های موبایلی و اینترنتی، بخشی از فرایند حادثه را در معرض دید همگان قرار دهد، این درحالی است که تمام واقعیت منعکس نشده، بازخوردهایی نیز در پی داشته باشد.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: رسانه ها در انعکاس اخبار همواره رسالت خطیر بر عهده دارند و باید با در نظر گرفتن مصالح جامعه، صداقت و امانت داری اخبار و اطلاعات را منعکس کنند.
مومنی در ادامه با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی، ضرورت انعکاس اخبار، اطلاعات درست و دقیق و به موقع اضافه کرد: سیاست های کلان رسانه ای نیروی انتظامی باید تعریف و تدوین شود.
وی با تاکید براینکه ارتقا مهارت رسانه ای از الزامات است، ادامه داد: باید با برگزاری کارگاه های ارتباطی و رسانه ای، در مسیر ارتقا سواد و مهارت رسانه ای حرکت کنیم تا اطلاعات این حوزه به درستی به مخاطبان منعکس شود.
وی اذعان کرد: بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی با تسلط بر دانش و مهارت رسانه ای کارآمد است، تولید و تهیه برخی برنامه های رسانه ای در ارتقا آگاهی مردمی و کمک به ماموریت های ناجا موثر است. گاهی با کاراکتر سازی در برنامه های تصویری می توانیم در مسیر ارائه اطلاعات و آگاهی بخشی عمومی به درستی گام بر داریم.
وی در پایان مجهز بودن به دانش رسانه ای را از الزامات جامعه امروز دانست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟