ردیابی مزاحمان تلفنی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در اصفهان

به گزارش رکنا،  سرهنگ نبی‌الله محمدی افزود: با توجه به ماموریت‌های فراوان مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیاز است که خطوط این مرکز به طور شبانه روز آزاد باشد تا کارشناسان پلیس پاسخگوی نیاز و امدادخواهی شهروندان باشند و هرگونه تماس تلفنی و مزاحمت های تلفنی باعث ایجاد اختلال در فعالیت مرکز ۱۱۰ شده و به تبع ماموران پلیس نیز نمی توانند به تماس های فوریتی مردم رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: گاهی ممکن است  یا حادثه ناگواری بخواهد اتفاق بیفتد که باید ماموران خیلی سریع در صحنه حادثه حضور یابند اما بدلی مزاحمت تلفنی که با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ صورت می‌گیرد ماموران نتوانند در صحنه حاضر شده و حضور نیافتن بموقع آنها به قیمت از دست رفتن جان یک انسان تمام شود.

معاون حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان در این راستا از شناسایی  مزاحمان تلفنی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و معرفی آنها به مرجع قضایی خبر داد و گفت: براساس ماده ۶۴۱ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

اگر مشغول کردن خط تلفن باعث آزار و اذیت و سلب آسایش شود مزاحمت خواهد بود

وی ادامه داد: علاوه بر این ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۶۶ نیز موید این مطلب است که می گوید: هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سؤنیت ارتباط دیگری را مختل کند برای بار نخست پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود.

سرهنگ محمدی اظهار داشت: برای بار دوم اگر مزاحمت تلفنی صورت گیرد، ارتباط تلفنی شخص مزاحم به مدت ۳ ماه همراه با اخطار کتبی و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و تقاضای مشترک خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی وی را بطور دائم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مشتری را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

این مقام انتظامی در خصوص اینکه چه مواردی شامل یک مزاحمت می شود تصریح کرد: همانطور که در قانون آمده هر گونه مزاحمتی که در آن شخص، خط تلفن را مشغول کند و این مشغول کردن باعث آزار و اذیت و سلب آسایش شود مزاحمت خواهد بود.

کدخبر: 814848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟